El nou pla de la DGT per caçar els infractors d’una norma bàsica
En la Comissió de Seguretat Viària del Congrés dels Diputats s’ha sentit una proposta amb la qual es podria multar un de cada tres vehicles del nostre país a través d’una nova càmera de la DGT. La càmera de la Direcció General de Trànsit no és nova, però sí que tindria una nova funcionalitat.
Segons les estadístiques oficials, més del 30% dels vehicles que circulen per les nostres carreteres ho fan sense la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) en regla. Es tracta d’una dada demolidora i realment inquietant, ja que no només suposa un perill per al propietari del cotxe, sinó també per a la resta d’usuaris de la via, ja que els vehicles sense revisió són més propensos a patir una fallada mecànica que derivi en un accident.
Per no parlar del perjudici que suposa per al medi ambient que tants cotxes circulin sense la revisió i l’ITV en regla, ja que tampoc s’està certificant que el cotxe emeti els gasos contaminants que s’estableixen per llei.
No és estrany que per aquests dos importants motius es tracti de controlar la circulació dels automòbils que no tinguin en regla l’ITV. I va ser el mateix director de l’entitat, Guillermo Mugaz, qui va realitzar una proposta per a aquesta finalitat en l’última Comissió de Seguretat Viària del Congrés dels Diputats.
Uns 1.300 radars
La DGT compta en l’actualitat amb uns 1.300 radars amb capacitat per multar al nostre país. Un nombre de dispositius molt inferior al de les càmeres de control del trànsit, capaces d’alertar d’embussos, accidents o tot tipus d’incidències. És a dir, que si la Direcció General de Trànsit habilités totes aquestes càmeres per poder sancionar els vehicles infractors, es multiplicaria exponencialment el nombre de multes. I no hi hauria manera d’evitar-ho, ni tan sols consultant la posició dels radars a Google Maps, ja que serien per tot arreu. I això és precisament el que ha proposat Mugaz, però no per mesurar la velocitat o sancionar irregularitats de conducció, ja que les càmeres de control del trànsit no estan preparades per a això; el que vol el director de l’ITV és que el ‘gran germà’ de les carreteres pugui detectar quins cotxes circulen sense l’ITV en regla.
Notícies relacionadesSeria aprofitar l’extensa vigilància d’aquesta xarxa de càmeres per veure quins vehicles no tenen enganxat al seu parabrisa la corresponent vinyeta de l’ITV, i mitjançant aquesta prova poder interposar una denúncia al propietari del cotxe. I tenint en compte que el 32% dels automòbils que circulen en l’actualitat per les carreteres d’Espanya ho fan sense l’ITV en regla, suposaria l’amenaça més gran per al parc automobilístic del nostre país.
Si la proposta de Mugaz fos aprovada i aquesta ‘nova càmera’ de la DGT pogués controlar realment la vigència de l’ITV, un de cada tres cotxes del nostre territori podria ser multat, i es convertiria en el ‘radar’ més letal fins ara.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
