Crisi volcànica
La Palma registra un terratrèmol de magnitud 5, el més important fins ara
S’ha sentit a nombroses localitats de La Palma, La Gomera, El Hierro i Tenerife

La xarxa de vigilància volcànica de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha localitzat durant la nit a l’illa de La Palma un total de 42 sismes associats a l’erupció del volcà de Cumbre Vieja, una dotzena d’aquests de magnituds superiors a 3 (mbLg). I a les 07.24 hores s’ha produït un terratrèmol de magnitud 5, el més important registrat des que es va iniciar la crisi volcànica. Localitzat al sud-oest del municipi de Villa de Mazo, amb epicentre a 35 km de profunditat, s’ha sentit amb intensitat IV-V en l’escala EMS a totes les illes de la província.
Això significa que els veïns de nombrosos nuclis de La Palma i també de La Gomera, El Hierro i Tenerife han sentit la tremolor. En concret, s’ha pogut sentir a Puntallana, San Andrés y Sauces, El Paso, Garafía, Los Llanos de Aridane, Santa Cruz de La Palma, Breña Baja, Tijarafe, Breña Alta, Vila de Mazo, Barlovento, Tazacorte, Puntagorda, Fuencaliente, a La Palma; Valverde, Frontera i El Pinar, a El Hierro; Santiago del Teide, La Guancha, Icod de los Vinos, Guia de Isora, Los Realejos, Candelaria, Güímar, La Orotava, San Miguel de Abona, Granadilla de Abona, Santa Úrsula i Los Silos, a Tenerife, i Valle Gran Rey, Hermigua, Vallehermoso i San Sebastián, a La Gomera.
Altres terratrèmols
Altres terratrèmolsAixí mateix, destaca un altre sisme, que va tenir lloc a les 04.36 hores de la matinada, de magnitud 4,1 mbLg, amb epicentre a 37 km de profunditat i de nou al sud-oest de Mazo. Aquesta tremolor ha sigut sentida amb una intensitat d’III-IV en l’escala EMS a gairebé tota l’illa de La Palma.
Notícies relacionadesTambé han sigut sentits, amb intensitats que oscil·len entre II i IV en l’escala EMS, altres terratrèmols de magnituds 3,2 (06.38 hores), 3,0 (06.46 hores), 3,7 (07.13 hores), 3,3 (07.21 hores) i 3,1 (07.59 hores)
I ahir es van localitzar 186 sismes, el més important de 3,7 mbLg, que va tenir lloc al sud-oest del municipi de Villa de Mazo a les 09.38 hores. Amb intensitat IV EMS i una profunditat de 10 km, aquesta tremolor va arribar a sentir-se a la Corunya i Lugo, segons dades de l’IGN.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Famosos Tamara Falcó i Íñigo Onieva posposen la seva boda
- Previsió El Meteocat avisa: el fred intens arribarà «bruscament»
- Congrés de la formació EUiA s’independitza dels Comuns i ultima l’aliança amb ERC
- Declaració judicial La cosina i l’amiga de la víctima d’Alves ratifiquen que a elles també les va abordar
- A LES 22:50 H Taraji P. Henson, Octavia Spencer i Janelle Monáe seran ‘Figuras ocultas’ a Telecinco
- Sortejos Sorteig Bonoloto del divendres 3 de febrer del 2023
- Sortejos Euromilions: resultats del sorteig del divendres 3 de febrer del 2023
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 4 de febrer del 2023
- Barcelona Defensar l’Eixample