‘El Periódico de España’ i la seva aposta per la igualtat

A través de continguts i el tractament de les seves informacions, ‘El Periódico de España’ compta amb una àrea d’Igualtat que esquitxarà totes les esferes del projecte

‘El Periódico de España’ i la seva aposta per la igualtat
3
Es llegeix en minuts

Una de les apostes més clares de Prensa Ibérica i del seu nou mitjà nacional és la igualtat, una màxima fixada com un objectiu comú. És per això que ‘El Periódico de España’ compta amb una àrea d’Igualtat que, lluny de tenir una secció específica, arribarà a totes les esferes del projecte. No només a través de continguts, sinó també mitjançant el tractament de les seves informacions, evitant incórrer en expressions o pràctiques periodístiques en què qualsevol redacció, per inèrcia, és susceptible de caure.  

La pandèmia ha impactat amb més cruesa les dones: el World Economic Forum ha pronosticat que la consecució de la igualtat es retardarà 36 anys com a conseqüència de la Covid i trigarem 135 anys a acabar amb totes les bretxes de gènere. A Espanya, els mesos pandèmics han tingut com a resultat la pèrdua de sis llocs en el rànquing d’igualtat per països, passant del 8 al 14.

Malgrat els avenços assolits en el camp de la igualtat de tracte entre dones i homes, encara queda un llarg camí per recórrer. Precarietat laboral, falta de conciliació i corresponsabilitat en les atencions, bretxa salarial i de pensions, diferències educatives i violències masclistes són alguns dels principals problemes que ha d’abordar Espanya per escurçar desigualtats i erradicar discriminacions.

Espanya ha pujat esglaons en la lluita per la igualtat. És referent mundial en el combat contra la violència de gènere, els números són bons en representació política i cada vegada són més les professionals que integren els consells d’administració (el 26%, davant el 3% de 2003), però, alhora, la pobresa té rostre de dona i són milions les ciutadanes que pateixen violències masclistes. 

‘El Periódico de España’ posarà el focus en aquelles dones a qui les traves els impedeixen prosperar. L’atur femení a Espanya supera en quatre punts el masculí, la taxa d’activitat és deu punts inferior en les dones, tres de cada quatre llocs de treball a temps parcial són per a elles, que continuen cobrant menys que els seus companys per la mateixa feina, un 19,5% menys. 

La lluita contra l’exclusió laboral

Per cada dona que accedeix a un lloc professional rellevant són moltes les que queden fora del mercat laboral, les que només poden aspirar a contractes temporals o parcials, les que hi renuncien. Per això, més enllà de les estadístiques, ‘El Periódico de España’ posarà cara i explicarà les històries de totes les afectades per un problema que continua molt vigent.

Acabar amb la precarietat és urgent, però el tema més urgent és erradicar la violència que ataca la dona pel mer fet de ser-ho.

Una de cada tres dones més grans de 16 anys ha sigut maltractada per una parella o exparella. Cada cinc hores es denuncia una violació (només se’n denuncia el 8%) i 36.200 dones viuen amb protecció policial al ser víctimes de violència de gènere, a més de ser un dels territoris europeus amb més explotació sexual. 

Els atacs sexuals

Des del 2003, 1.113 dones han sigut assassinades per la seva parella o exparella. La majoria d’atacs sexuals els cometen homes coneguts de les víctimes. Societat i política han de mantenir el seu compromís davant aquest greu problema i entendre que a més de combatre la violència ja existent cal prevenir les conductes violentes del demà, que muten i troben noves escletxes en les noves tecnologies, una cosa en què també farà especial èmfasi el conjunt d’informacions d’‘El Periódico de España’. 

Notícies relacionades

L’amplitud del grup Prensa Ibérica, amb 25 diaris regionals i locals repartits per tota la geografia espanyola, contribueix a potenciar l’aposta per la igualtat d’‘El Periódico de España’. Tots ells treballaran en la mateixa línia per portar als lectors les històries que ratifiquen l’esmentada aposta.

L’aposta nacional de Prensa Ibérica, consolidada en aquest llançament, arriba en un moment històric. El 12 d’octubre va néixer ‘El Periódico de España’, un diari que s’obre pas en una nova era, un any i mig després que la primera pandèmia de caràcter mundial trenqués tots els esquemes coneguts, des del sanitari i científic passant per l’econòmic, en els primers passos de nous models que s’han obert a la llum d’escenaris distòpics que s’han tornat realitat, com el confinament, que va permetre la deslocalització laboral i la tornada als territoris, amb els reptes digitals i econòmics que comporta i els reclams creixents per una Espanya equilibrada en les seves regions.