CITA AMB LA MODA

Torna 080 Barcelona Fashion, centrada en la innovació, la creativitat i la sostenibilitat

És la tercera cita 100% digital i el públic podrà veure tots els continguts i presentacions de les marques des d'un 'frontrow' virtual

En aquesta ocasió aplega 22 marques i dissenyadors, amb noms destacats com ara Custo Barcelona, Lola Casademunt By Maite i Txell Miras

Torna 080 Barcelona Fashion, centrada en la innovació, la creativitat i la sostenibilitat
3
Es llegeix en minuts

La moda catalana té una nova cita a 080 Barcelona Fashion, que celebra la seva tercera edició 100% digital del 25 al 28 d’octubre. En la 28a edició de l’esdeveniment, 080 Barcelona Fashion reitera la seva vinculació amb valors com la innovació, la creativitat i la sostenibilitat, motors que marquen tant la seva activitat com la del sector que representen. Se centra també en la digitalització, que ofereix l’oportunitat d’incrementar la projecció de les marques i els dissenyadors participants i arribar d’aquesta manera a un públic internacional.

Així, dona ple protagonisme als creadors i les marques que hi participen, projecta la seva indústria i creativitat a nivell internacional i dona a conèixer Barcelona com un autèntic pol de talent i creativitat. Així mateix, el certamen de moda es reitera com una plataforma oberta i multidisciplinària, amb vocació internacional. Manté el lema ‘Undress your mind’, a través del qual posa èmfasi en la diversitat. 

Altaveu de creació

Malgrat tractar-se d’una trobada digital, la passarel·la ha volgut continuar donant un paper destacat a l’escenari, en la seva voluntat de fusionar la moda amb espais emblemàtics de la capital catalana i els seus voltants. Després de passar pel Recinte Modernista de Sant Pau i per la Pedrera, aquest octubre s’ubica a l’Espai XC, obra de l’escultor català Xavier Corberó. Consisteix en una impressionant recreació de 4.500 m² del carrer Montserrat d’Esplugues de Llobregat, el seu poble natal. El resultat és un espai que uneix art, misticisme i natura. 

Aquest espai, en el qual conflueixen moda, disseny i arquitectura, està preparat per tant retransmetre les desfilades en ‘streaming’ com per servir de set de gravació dels ‘fashion show films’ que llançarà la plataforma. A través d’aquests breus curtmetratges, gravats del 27 de setembre a l’1 d’octubre, i dels Designers Q&A, els dissenyadors i les marques compartiran les seves fonts d’inspiració i els processos de conceptualització i materialització que hi ha darrere de les col·leccions. D’aquesta manera, la web de 080, a través de 080 TV, es convertirà en un ‘front row’ (primera fila) des d’on seguir tots els continguts. 

Per completar l’oferta de l’esdeveniment, el públic podrà accedir a continguts inèdits de moda i bellesa a través de Behind the Scenes. Aquest espai visibilitzarà el ‘making of’ de l’edició i de les presentacions de moda, com la selecció dels models, la creació de l’estilisme i els ‘fittings’ i tot el que passa al ‘backstage’.

Els protagonistes

En els quatre dies de l’esdeveniment es podran veure les desfilades i presentacions de 22 marques: All That She loves, Álvaro Calafat, Antonio Marcial, Avellaneda, Custo Barcelona, Eiko Ai, Eñaut, Escorpion, Guillermina Baeza, Is Coming, Júlia G. Escribà, Lebor Gabala, Lola Casademunt by Maite, LR3-Louis Rubi, Martín Across, Moises Nieto, Paloma Wool, Paola Molet, The Label Edition, The (Real) Garcia, Txell Miras i Y_Como.

Totes elles vestiran models que estan despuntant a nivell internacional, en un càsting que destaca per la seva diversitat, bellesa i caràcter cosmopolita. Les firmes i dissenyadors seleccionats reflecteixen la riquesa del panorama creatiu actual i els múltiples models de negoci existents al sector del tèxtil i la moda, que inclou joves promeses i firmes catalanes de moda amb un segle d’història.

Notícies relacionades

080 Barcelona Fashion està organitzat per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda. En aquesta edició, com en les passades, i en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda, s'ha impulsat l’espai 080 Barcelona Connect, un lloc de trobada digital dedicada a compradors professionals per obrir noves oportunitats de negoci internacional per a les marques del sector català de la moda. L’esdeveniment va tenir lloc el 20 d’octubre i va comptar amb la participació de 30 marques catalanes de moda i desenes d’agents, distribuïdors, representants de plataformes d’‘e-commerce’ i perfils professionals amb alta capacitat de compra internacional. 

Aquesta edició de la passarel·la compta amb sis patrocinadors i marques col·laboradores: Clearpay, el mètode de pagament ajornat en el sector de la moda, com a patrocinador principal, Kevin Murphy com perruqueria oficial i Thuya Professional Line com manicura oficial i MAC Cosmetics, Garmin, Thuya Formació Professional, Rowenta, Font Vella, Ghd i La Roca Village com col·laboradors.

Temes:

Moda