Feliç desenllaç
Un boletaire troba sa i estalvi el nen perdut a la Segarra
El nen, que té una discapacitat, ha sigut localitzat a uns 8 km del lloc de la desaparició
El nen de 8 anys perdut des de dilluns a Llanera, a Torà (Segarra) ha sigut trobat sa i estalvi aquest dimarts a les 10.56 hores, segons han informat els Bombers. El delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé, ha declarat a la zona que el menor ja s’ha retrobat amb els seus pares. Solé ha agraït la col·laboració del «centenar de voluntaris» que s’han mobilitzat» per al dispositiu.
Segons fonts del dispositiu de rescat, ha sigut precisament un boletaire aliè al dispositiu qui ha trobat el petit. El menor estava a uns 8 quilòmetres del lloc de la desaparició i deambulava en direcció a Ardèvol.
TROBAT sa i estalvi i el nen extraviat a #Llanera (10.56 h) #bomberscat @mossos @agentsruralscat @semgencat #voluntariat
— Bombers (@bomberscat) 12 de octubre de 2021
La feliç troballa s’ha produït després que les tasques de recerca s’haguessin reforçat aquest dimarts. Durant la nit se l’havia continuat buscant pels camins pròxims al bosc on s’havia perdut. Els rastrejos s’han fet amb gossos i drons equipats amb càmeres tèrmiques.
S'incrementa el dispositiu de #recerca del nen extraviat al bosc a #Llanera (avís ahir, 15.39h) #Helicòpter amb #GRAE i 2 binomis de guia i gos #GRCR Durant la nit s'han fet servir càmeres tèrmiques @mossos @semgencat @agentsruralscat @sfadfcat
— Bombers (@bomberscat) 12 de octubre de 2021
Durant la nit han treballat a la zona 10 dotacions dels Bombers i els Mossos. Els voluntaris s’hi han incorporat amb la primera llum del dia. Poc abans de les 9.30 hores, els Bombers han agraït la presència de voluntaris al lloc de la recerca, però han demanat que no n’acudeixin més. Els interessats a ajudar, han informat, poden posar-se en contacte amb la Regió d’Emergències de Lleida, que habilitarà els recursos «de la manera que sigui necessari».
També han tornat a l’activitat amb la sortida del sol els mitjans aeris. La recerca se centra en llocs amagats. Al petit, que té una discapacitat, li agrada jugar a amagar-se.
L’avís de la desaparició es va donar pels volts de les 16.00 hores d’aquest dilluns. Des del Consell Comarcal del Solsonès han informat a través de les xarxes socials que se li va perdre la pista pels voltants de la Casa Auró Natura.
📣📣📣🚨🚨🚨#solsonès #segarra @bomberscat pic.twitter.com/9XoWFAKQVj
— Consell Comarcal del Solsonès (@CCSolsones) 11 de octubre de 2021
La recerca ha comptat també amb efectius dels Agents Rurals, de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF), veïns i caçadors de la zona.
Notícies relacionadesL’alcalde de Torà, Magí Coscullola, ha explicat a Catalunya Ràdio que han demanat que es retiressin els voluntaris per evitar accidents al bosc durant la nit. Coscullola ha explicat que la zona és boscosa i densa, fet que dificulta la investigació i la visibilitat. També ha explicat que en un camp de la zona s’han vist unes empremtes que podrien correspondre a una vamba semblant al número que podria tenir el nen que s’ha perdut.
El centre on estava el nen està especialitzat en persones discapacitades. Normalment acullen grups escolars, però en aquest cas ha sigut la família que l’ha portat a passar el pont, i no era la primera vegada que hi anaven.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
