L’erupció continua
Un nou terratrèmol sacseja La Palma
En les últimes hores s’han registrat 40 terratrèmols més a l’illa, tots amb epicentres als municipis de Vila de Mazo i Fuencaliente
Un terratrèmol de magnitud 4,3 va sacsejar ahir a la nit l’illa de La Palma a les 22.46 hores, amb epicentre al municipi de Villa de Mazo i focus a nivells molt profunds, a 39 quilòmetres de la superfície, segons informa l’nstitut Geogràfic Nacional (IGN) en la seva pàgina web.
El sisme ha sigut sentit en diversos municipis de La Palma. L’IGN li assigna una intensitat de III-IV (entre «feble» i «àmpliament observat»), en una escala amb un màxim de XII i en la qual, per sota de V, es considera que el moviment no ha generat cap dany.
Imágenes desde la clínica veterinaria de Todoque que nos llegaban a las 19.30 (hora canaria) de nuestros compañeros en La Palma / Images from the Todoque veterinary clinic that reached us at 7:30 p.m. (Canary time) from our colleagues on La Palma #lapalma #erupcion #eruption pic.twitter.com/lpfGkGAli3
— INVOLCAN (@involcan) 10 de octubre de 2021
A partir d’aquest sisme, s’han registrat 40 terratrèmols més a La Palma, tots amb epicentres als municipis de Vila de Mazo i Fuencaliente i focus a profunditats mitjanes o altes (l’hipocentre del més superficial es va localitzar a 10 quilòmetres sota terra).
Quant a la magnitud, vuit han ofert valors entre 3,1 i 3,3, tots amb epicentre a Fuencaliente i focus a profunditats compreses entre 11 i 36 quilòmetres.
Només un ha sigut sentit: el que es va registrar a les 7.26 hores, amb magnitud 3,3 i focus a 13 quilòmetres de profunditat.
L’IGN li assigna una intensitat III («feble»), després de comprovar que ha sigut sentit en algunes localitats de Los Llanos de Aridane, Vila de Mazo, Santa Cruz de La Palma i El Paso.
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
