Alerta dels Mossos
Aquest missatge fals de WhatsApp amaga un virus
Circula un correu electrònic que simula ser una còpia de seguretat de les converses de la xarxa social
Nova estafa a través de les xarxes. L’Oficina de Seguretat de l’Internauta (OSI) i els Mossos estan alertant d’una campanya de correus electrònics que suplanten la identitat de WhatsApp amb un missatge que conté un enllaç que descarrega un troià al dispositiu. El correu electrònic simula ser una còpia de seguretat de les converses de la xarxa social i de l’històric de trucades, i insta l’usuari a prémer sobre l’enllaç per descarregar-lo.
🔴 Si reps aquest correu en què suplanten a @WhatsApp, esborra'l i sobretot no segueixis l'enllaç. Volen que et descarreguis un troià i infectar el teu dispositiu @osiseguridad pic.twitter.com/VWNng4ITsz
— Mossos (@mossos) 27 de septiembre de 2021
Per captar l’interès de les víctimes, l’assumpte del missatge és Còpia de seguretat de missatges de WhatsApp *913071605 Núm. (xxxxx) tot i que l’OSI no descarta que n’hi hagi altres d’alternatius.
La necessitat d’un antivirus
Notícies relacionadesSi hem rebut aquest missatge però no hem executat l’arxiu descarregat, possiblement el dispositiu no s’haurà infectat, segons expliquen des de l’OSI. Si ens trobem en aquest cas, l’únic que cal fer és eliminar l’arxiu que es trobarà a la carpeta de descàrregues. També caldrà enviar a la paperera el correu rebut. En canvi, si s’ha descarregat i executat l’arxiu maliciós, és més que probable que el dispositiu s’hagi infectat. Per protegir-lo, és clau escanejar-lo amb un antivirus actualitzat.
L’OSI recorda que sempre, en cas de dubte sobre la legitimitat d’un correu, no s’ha de polsar sobre cap enllaç, ni descarregar cap fitxer adjunt. Per a més seguretat, és recomanable realitzar còpies de seguretat de manera periòdica amb tota la informació que consideris important perquè, en cas que el teu equip es vegi afectat per algun incident de seguretat, no la perdis. També és recomanable mantenir els teus dispositius actualitzats i protegits sempre amb un antivirus.
- Significats i discriminació El diccionari de l’IEC deixa d’associar la paraula ‘tarat’ a persones amb problemes de salut mental
- Afectacions a la mobilitat Marató de Barcelona 2026: talls de trànsit, carrers afectats i canvis en el transport públic el 15 de març
- Reconeixement internacional La simplificació digital de la Generalitat de Catalunya guanya un dels premis de disseny més importants del món
- Economia L’Ajuntament pressiona ERC per aprovar els pressupostos catalans
- Administració BCN i l’Hospitalet uneixen forces per als grans projectes metropolitans
