El Govern demana actualitzar les lleis i un nou marc de finançament en polítiques d’Igualtat
La consellera d’Igualtat es reuneix a Madrid amb Irene Montero i totes dues constaten una «sintonia en els objectius»

La Consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha plantejat a la ministra d’Igualtat, Irene Montero, la necessitat que s’actualitzin algunes de les lleis que defensen les dones i el col·lectiu LGTBI i un nou sistema de finançament dels fons europeus i del Pacte d’Estat contra la violència de gènere. Verge ha plantejat aquestes demandes en una reunió amb la ministra celebrada a Madrid, en què totes dues han destacat «una àmplia sintonia en els objectius», però també alguns «desacords», segons ha reconegut la ministra.
«És evident que totes dues defensem posicions diferents en el dret a l’autodeterminació, però a l’agenda per a les dones, i el col·lectiu LGTBI ens trobarem», ha assenyalat al seu torn la consellera catalana.
Notícies relacionadesVerge ha assenyalat en la reunió i en la roda de premsa posterior que el «marc legal» nacional s’ha quedat «desactualitzat», fet que «dificulta» executar les polítiques d’igualtat del Govern o el Parlament. Referent a això, ha explicat que Catalunya té una llei contra la violència masclista més avançada que la nacional, així com un «marc transinclusiu» mentre que a Espanya la llei trans, que reconeix la lliure autodeterminació de gènere, encara és un avantprojecte legal, amb un llarg recorregut per endavant.
La gestió
Així mateix, la consellera d’Igualtat ha reclamat un nou sistema de finançament dels fons europeus, del Pacte d’Estat contra la violència masclista o del Pla Corresponsables (per facilitar la cura de menors i majors), perquè sigui un model «més sostenible en el temps i amb una gestió menys farragosa». Per a això, Catalunya reclama que es reparteixin els recursos de forma bianual, que s’agiliti la gestió i s’ampliï el ventall de projectes que poden ser finançats.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"