Riscos al mar
Rescatats quatre menors a la deriva en un patí de pedals a Pontevedra

Divendres el Servei Marítim de la Guàrdia Civil va rescatar els tripulants d’un patí de pedals que navegava a la deriva a més d’un quilòmetre de distància de la platja de Pontevedra d’Areas, on havien llogat l’embarcació.
Els fets van tenir lloc passades les set de la tarda, quan l’embarcació ‘Rio Guadalope’ del Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil de Pontevedra va detectar el patí a la zona de navegació d’embarcacions a motor, i allunyat més d’un quilòmetre de la platja d’Areas.
Al patí de pedals anaven quatre menors que feia dues hores que navegaven a la deriva, en roba de bany i sense possibilitat de comunicar-se a causa que havien esgotat les bateries dels seus mòbils. El corrent els estava arrossegant mar endins i no eren capaços de tornar a terra.
Notícies relacionadesEn vista d’aquesta situació, els efectius del Servei Marítim van procedir a embarcar els tripulants a bord de la patrullera i, juntament amb el patí de pedals remolcat, van ser traslladats a la platja, on esperaven impacients i molt preocupats els pares dels menors, que ja havien comunicat la incidència a Protecció Civil.
Recomanacions
La Servei Marítim de la Guàrdia Civil recorda que per evitar aquest tipus d’incidències, que poden portar desgràcies personals, s’han de tenir en compte una sèrie de consells:
Mantenir contacte visual amb els usuaris de la platja.
Portar mitjans de comunicació amb prou bateria, a més d’alguna tovallola o roba d’abric que, en cas de necessitat, pot ser utilitzada per fer senyals des de l’embarcació.
Quedar-se allunyats del trànsit d’embarcacions a motor.
No utilitzar aquests elements flotants en condicions meteorològiques adverses.
Deixar avís a terra a algun familiar o amic que ens trobem fent aquest tipus d’activitat recreativa.
En cas de qualsevol situació de risc, posar-se en contacte amb el 112 o el 062.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Infraestructures a Sant Cugat El Govern i l’Estat desbloquegen la construcció dels dos intercanviadors entre Rodalies i FGC del Vallès, amb una inversió de 36 milions
- tour de por Un passeig entre fantasmes per Barcelona
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?