Ensurt al centre de Barcelona
Uns petards de festa major i un accident domèstic causen l’alarma en un hotel de la Rambla
La policia ha acordonat la zona, tot i que no ha sigut necessària l’evacuació de tot l’edifici
Els investigadors no veuen relació de moment amb la coincidència en l’aniversari de l’atemptat del 17-A
Barcelona 16/8/2021 Explosion en el hotel Petit Palace foto: Manu Mitru /
«He escoltat el soroll de quatre petards, i al cinquè ja m’ha semblat que era una mica més greu. He baixat per la Rambla i ja he vist tota la zona plena de camions de Bombers». L’ensurt de les persones que aquest dilluns al matí passejaven pels voltants de la Boqueria ha sigut majúscul. La forta explosió, ocorreguda poc després de les 12.30 hores, ha causat el pànic a l’hotel Petit Palace de Barcelona, ubicat al número 10 del carrer Boqueria, al costat de la Rambla.
El tinent d’alcalde de Seguretat de Barcelona, Albert Batlle, ha declarat que la detonació s’ha degut als focs artificials i les comparses de la festa major de Sant Roc, que se celebren als voltants. Segons ha explicat als periodistes al lloc dels fets, ha sigut «un conjunt de casualitats que s’han ajuntat i han generat una situació d’alarma», ja que en aquell moment un home ha sortit corrents de l’hotel amb les mans ensangonades, perquè, pel que sembla, se li havia trencat la mampara de la dutxa. Batlle ha enviat un missatge de tranquil·litat a la ciutadania, mentre els Mossos han acordonat la zona i han informat que no hi ha ferits greus ni danys estructurals a l’edifici, que no ha hagut de ser desallotjat, segons fonts de la policia autonòmica.
Notícies relacionades⚠️⚠️ | BRIMO i inspectors dels @mossos entren al perímetre. S’ha escoltat una forta explosió dins de l’hotel Petit Palace. Estan desallotjant l’hotel sencer. Vídeo Emili Puig pic.twitter.com/uepQvcRxpN
— Emili Puig 🐘 (@emilipuig_) 16 de agosto de 2021
Dues hores després de la deflagració, els comerços pròxims a l’establiment hoteler, tancats per precaució, han pogut tornar a reobrir les seves portes. A l’accés de la Rambla al carrer de la Boqueria han arribat cinc vehicles de Bombers, quatre de Mossos, tres del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) i set de la Guàrdia Urbana.
La investigació del succés està oberta però, en principi, els Mossos no hi veuen cap relació amb la coincidència dels atemptats gihadistes del 17-A a Barcelona.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Duel d’esgrima
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
- TENNIS Ferrero s’obre després de trencar amb Alcaraz: "Estic dolgut"
- El conflicte madridista El Reial Madrid es polaritza
- El Barça debat sobre el central
- Els protagonistes de l’esport el 2025 Kirsty Coventry, una dona al capdavant de l’esport mundial
