Festa popular
Revetlla de Sant Joan sota control
Fortes mesures de seguretat han controlat els accessos a les platges, tant les que estaven obertes a les revetlles com les tancades
Interior ha desplegat més de 2.000 mossos i 625 bombers

A1-115686731.jpg /
A les 10 de la nit, el barri de la Barceloneta ha quedat literalment blindat. Desenes de tanques de seguretat han tallat el pas als transeünts cap als estrets carrerons d’aquesta barriada marinera, que fa setmanes que suporta ‘botellons’ i que aquesta nit, revetlla de Sant Joan, havia reclamat a l’ajuntament de la capital catalana tenir la festa en pau. La tornada de la festa a les platges barcelonines, després d’any i mig de pandèmia, s’ha fet sense fogueres, sense concerts i encara amb mascaretes, tot i que aquest últim element ha brillat bastant per la seva absència.
S’ha notat l’efecte dissuasori dels controls de seguretat apostats també en els accessos a la sorra, almenys en les primeres hores de celebració. «Hi ha menys gent que altres anys. Potser més tard en venen més. Sabem que aquest any és especial pel confinament a causa del coronavirus, però estem recuperant la llibertat», assegurava la Julia, que havia anat a la platja amb el seu germà i tres amics. Sense aglomeracions, les platges s’han convertit en punt de trobada per a famílies i grups de coneguts, que també han omplert les terrasses de primera línia de mar. Tots en grups separats entre si. Molts, sobretot els més joves, bevent alcohol.
Orlant, de 6 anys, disfrutava de la platja amb la seva mare i la seva germana. Esperaven més família. «És la primera vegada que venim per Sant Joan. Portem menjar i beguda per passar-ho bé. Aquí s’està més fresc que en un pis», deia la Fani, la cap de família.
Unes sí i d’altres no
Les de la capital catalana no van ser les úniques platges obertes al públic durant la revetlla. Malgrat les recomanacions de Protecció Civil, que havia demanat que en la mesura possible es restringís l’accés del públic als sorrals, Badalona, Tarragona i pràcticament totes les poblacions del Maresme n’han autoritzat l’accés.
No ho han fet, en canvi, els municipis costaners del Baix Llobregat i del Garraf, on forts dispositius de seguretat han controlat que les platges es mantinguessin buides. A Castelldefels, tradicional punt de celebració festiva, una vintena d’agents de seguretat de Renfe informaven els passatgers que arribaven a l’estació (també a Sitges), mentre que a l’autopista C-32 els cartells lluminosos anaven avisant ja del tancament als qui es desplaçaven amb cotxe.

La gent jove de Castelldefels s’havia organitzat per passar la revetlla en cases d’amics. «És una llàstima perquè aquí, la de Sant Joan és una festa molt de platja, és com una tradició que ens han tallat», lamentaven tres noies carregades amb bosses i un carretó de comprar que encaren cap a la casa d’un conegut. «Entenem que no deixin venir a tanta gent com altres anys, per seguretat, però no és just que a Barcelona i en altres poblacions més amunt sí que obrin aquesta nit les platges i aquí no ens deixin», protestaven.
Notícies relacionadesEn el conjunt de Catalunya, el Departament d’Interior va desplegar 2.030 mossos amb motiu de la revetlla, mentre que el cos de Bombers de la Generalitat va disposar de 625 efectius, un 176% més d’un dia normal, per a una celebració que coincideix aquest any amb un pont de gran mobilitat.

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, va explicar que el dispositiu especial se centra, d’una banda, en la revetlla i les festes relacionades amb el foc i el solstici d’estiu i, de l’altre, en la mobilitat d’aquest pont, que només ahir va mobilitzar més de 200.000 vehicles a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Ja ets usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Barcelona Jaume Collboni convida John Hoffman de tapes per Nou Barris
- Al passeig de Gràcia Un particular paga la xifra rècord de més de 40 milions per l’àtic més desitjat de Barcelona
- Negociacions encallades Veïns de l’Eixample temen una allau de peticions per obrir bars i botigues: «Destrossaria els nostres barris»
- Canvi de tendència La T-Usual enterra el lideratge històric de les T-10
- ‘El meu planeta em necessita’ Estem fartes de les ‘totebags’
- Accident de trànsit Quatre morts en un greu accident de trànsit a Saragossa
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 28 de gener del 2023
- Almeria - Espanyol (3-1) L’Espanyol reprèn la seva pitjor versió i cau a Almeria en una nit nefasta
- Pla del PP Les 60 mesures de Feijóo
- Competició lírica La coreana Yewon Ha guanya la 60a edició del Concurs Tenor Viñas