RODALIES

Adif prepara el terreny per duplicar les vies entre Parets i la Garriga

El gestor ferroviari licita l’obra de reforma de quatre estacions que permetrà millorar l’eficiència de la línia R-3

Adif prepara el terreny per duplicar les vies entre Parets i la Garriga
1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El pla de millora de Rodalies 2020-2030 va fent caure peces d’aquest dòmino de més de 6.000 milions d’euros promesos. Aquest dilluns ha transcendit l’anunci de la licitació (concurs públic) de les obres de remodelació de quatre estacions, un projecte que s’emmarca en l’objectiu més ambiciós de duplicació de via en el tram entre Parets del Vallès i la Garriga. Són gairebé 17 milions d’euros de pressupost i 28 mesos d’execució.

Notícies relacionades

Es tracta dels baixadors de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga i doblar les vies permetrà, segons diu Adif, el gestor públic ferroviari, «permetrà absorbir un nombre més elevat de circulacions, millorant la fiabilitat i eficàcia de l’explotació ferroviària, fet que comportarà, a més, una reducció del temps dels trajectes», Per aquí transcorre l’R-3, la línia que uneix l’Hospitalet i Vic i que després segueix fins a Puigcerdà en un trajecte de tres hores de durada. Aquest recorregut, no obstant, està tallat a l’altura de Ribes de Freser per les obres al túnel de Toses. Els viatgers han de seguir el seu periple amb autobús per la Collada de Toses, amb la qual cosa la durada total puja a quatre hores.

El projecte de remodelació comprèn les actuacions a la via i electrificació, i els principals treballs consistiran en la prolongació i ampliació de les andanes fins a arribar als 210 metres de longitud útil. També està previst substituir els passos per als vianants entre andanes per passadissos inferiors adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Una altra de les actuacions previstes consistirà en l’adequació de la zona de vies de les estacions a la nova configuració funcional del projecte de duplicació, aixecant els aparells de via que quedin en desús i col·locant-ne els que resultin necessaris per al pas d’unes vies a les altres. 

Temes:

Adif Renfe