Seguretat

El Govern central actualitza la ‘facturació’ als hotels per fer front a la Covid

Els informes d’entrada i sortida als establiments es podran fer en suport digital, que conservarà també els llibres registre

El Govern central actualitza la ‘facturació’ als hotels per fer front a la Covid
2
Es llegeix en minuts

El Govern central ha actualitzat el procediment de ‘facturació’ que fan els viatgers a la seva arribada als establiments hotelers per reforçar la seguretat davant la Covid dels ciutadans i turistes que s’allotgin en territori nacional.

Així consta en una ordre firmada pel Ministeri de l’Interior i publicada aquest dijous al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), que entrarà en vigor d’aquí 20 dies.

Segons explica l’Executiu, la normativa actual no recull la possibilitat que es firmin els informes d’entrada de viatgers en suport digital o que els llibres registre siguin conservats en aquest format.

El Govern considera que aquestes mesures agilitarien els procediments de ‘facturació’ en establiments hotelers, «reforçant-se, per tant, les mesures de seguretat dels usuaris davant la Covid-19».

Amb aquesta finalitat, l’Executiu actualitza el model d’imprès de parts d’entrada, incloent-hi informació d’utilitat per als establiments d’hostalatge, a fi de facilitar que implementin totes les mesures sanitàries.

Aquestes modificacions dels llibres o sistemes de registre i la comunicació de les dades tractades s’adapten a les prescripcions legals relatives al dret de les persones a relacionar-se amb l’administració a través de mitjans electrònics, així com a les novetats de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

Quan entri en vigor aquesta ordre, els informes d’entrada de viatgers hauran d’ajustar-se a aquest nou model i seran generats pels mateixos establiments, que podran complimentar-los per procediments manuals o per procediments informàtics.

En tot cas, el viatger haurà de firmar l’esmentat informe de manera «inexcusable», i es podrà recollir la firma en paper o en un suport digital. Una vegada emplenat i firmat l’imprès, quedarà a l’establiment a efectes de confecció d’un llibre registre en format imprès o digital.

L’ordre estableix que els llibres registre en format imprès s’ordenaran de manera correlativa, constituint llibres o quaderns que integraran un mínim de 100 fulls i un màxim de 500.

Per la seva banda, els llibres registre en format digital hauran de ser compatibles amb els mitjans electrònics de les Forces i Cossos de Seguretat.

Notícies relacionades

S’estableix, a més, que el llibre registre de l’establiment estarà en tot moment a disposició dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat amb competència en la matèria, quedant els establiments obligats a exhibir-lo quan els sigui requerit.

Els establiments hauran de conservar els llibres registre durant el termini de tres anys, a comptar des de l’última data dels fulls de registre que els integren, o, en el seu cas, des de la data de gravació de la informació quan es conservi per mitjans digitals.