La marca serà Potato Head

Mister Potato deixa de ser ‘Mister’

Hasbro reanomena la seva marca de joguines per evitar enfocar-se en el gènere

Mister Potato deixa de ser ‘Mister’
Es llegeix en minuts

El Periódico

Hasbro va comunicar aquest dijous que reanomenarà la seva popular marca Mr. Potato Head, abandonant el ‘Mr.’ per aconseguir una identitat menys enfocada en el gènere.

La joguina, que compleix setanta anys del seu llançament, pot decorar-se amb nombroses parts que s’acoblen a una patata de plàstic. Hasbro llançarà aquesta tardor un pack de «Crea la teva família Potato Head», que van definir com «una celebració de les moltes cares que pot tenir una família».

La imatge de la caixa mostra una figura amb bigoti i un nas rosa, un color que se sol associar a les dones.

Les companyies de joguines han començat a canviar les seves marques clàssiques per reflectir les opinions del públic i respectar la diversitat de la cultura nord-americana.

Mr. Potato Head i Mrs. Potato Head es continuaran venent, però la marca perdrà el ‘Mr.’.

Notícies relacionades

«És un moviment molt intel·ligent per part de Hasbro», va opinar Allen Adamson, cofundador de la firma de ‘branding’ Metaforce. «Crec que aquest canvi mostra que Hasbro no es continua enfocant a les seves velles marques i intentant fer el mateix cada any, sinó que realment entén que les marques necessiten reinventar-se, reimaginar-se i mantenir-se fresques».

El rival de Hasbro, Mattel, ha introduït per a la seva Barbie noves línies de nines amb múltiples tons de pell, formes corporals i professions, intentant allunyar-se de la clàssica imatge rossa de la marca, i American Girl va llançar una versió masculina de les seves nines fa quatre anys.