Catalunya tanca el 2020 amb 105 morts a la carretera, un 40 % menys a causa de la Covid

  • El descens és més acusat en les morts de motoristes i menys en les de ciclistes i vianants

  • Augmenta el nombre de víctimes a bord de furgonetes i els accidents amb un només vehicle implicat

Accident mortal entre una moto i un camio a la Ronda de Dalt de Barcelona  Foto Guillem Sanchez   ACN

Accident mortal entre una moto i un camio a la Ronda de Dalt de Barcelona Foto Guillem Sanchez ACN / GUILLEM SANCHEZ

1
Es llegeix en minuts

El 2020 deixa un balanç de 105 morts a les carreteres catalanes, cosa que implica un descens del 39,7% respecte a l’any anterior, atribuïble a la reducció de la mobilitat que ha implicat la pandèmia.

Les morts es van produir en els 96 accidents registrats a les carreteres interurbanes, contra els 161 del 2019, en què van morir 175 persones.

Trànsit ha assenyalat en un comunicat que «la reducció de la sinistralitat s’ha produït en un context marcat pel descens de la mobilitat» a causa de la Covid.

Els vulnerables

Del total de morts, 21 van ser motoristes, vuit ciclistes i 11 vianants. El 2019 van morir 49 motoristes, nou ciclistes i 12 transeünts. 

Trànsit ha destacat que el descens de la mortalitat, per tant, és «més notable en els motoristes». Per contra, el nombre de ciclistes i vianants morts és gairebé el mateix que el 2019.

Les víctimes d’aquest grups (motoristes, ciclistes i transeünts) representen el 38% del total de morts, per la qual cosa el Govern ha cridat «a la responsabilitat compartida i a la necessitat d’una convivència respectuosa a la xarxa viària per reduir víctimes».

Les furgonetes

Notícies relacionades

Així mateix, el 2020 va créixer el nombre de víctimes mortals a furgonetes, amb 12 morts contra els nou del 2019. Per això, Trànsit també ha cridat als professionals del transport a fer un manteniment correcte dels vehicles, respectar els límits de velocitat i evitar distraccions, a més de descansar cada dues hores si fan trajectes llargs.

Així mateix Trànsit ha remarcat l’augment registrat en accidents amb un sol vehicle, que solen implicar distraccions o velocitat excessiva, per la qual cosa va demanar erradicar l’hàbit d’utilitzar el mòbil i respectar els límits establerts.