Meteorologia
Dora, la primera borrasca amb caire hivernal, afectarà gairebé tot el país
Aquest dijous un front fred penetrarà per Galícia i el Cantàbric, amb pluges que s’aniran traslladant cap a la resta del territori
Al Mediterrani, s’esperen vents del nord-nord-oest que afectaran el litoral de Catalunya i les Balears, amb onades de 3 a 4 metres
zentauroepp51857159 dos mujeres en el paseo mar timo de la playa de la barcelone200228173806 /
La borrasca atlàntica Dora deixarà, a partir d’aquest dijous i durant els pròxims dies, el primer temporal amb caire hivernal de la temporada en el qual destacaran ratxes de vent molt fortes, temporal marítim important, un descens acusat de les temperatures i nevades a gairebé tot el país.
Dora, que es mantindrà fins diumenge als voltants de les illes Britàniques, traslladarà sobre la Península i les Balears una massa d’aire molt fred des de latituds altes, i deixarà valors hivernals i nevades abundants en zones muntanyoses i fins i tot en zones més baixes de l’interior peninsular, informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).Aquest dijous un front fred penetrarà per Galícia i el Cantàbric, amb pluges que s’aniran traslladant cap a la resta del país acompanyades de vents forts de l’oest i de temperatures en descens, en una cota de neu entre 500-900 metres en àrees de muntanya i, ocasionalment, en zones més baixes de l’Altiplà.
Dissabte i diumenge tot el país seguirà sota la influència de la massa d’aire fred i inestable, amb precipitacions que afectaran el nord peninsular, principalment a l’àrea cantàbrica, i a les Balears a més de ratxes fortes de vent de l’oest que augmentaran la sensació de fred.
Notícies relacionadesAquesta situació propiciarà mal estat de la mar, sobretot a l’Atlàntic, on es preveu temporal de vent i mar al litoral gallec i cantàbric amb fort onatge que podria arribar a estar entre 5 i 8 metres, mentre que al Mediterrani, s’esperen vents del nord-nord-oest que afectaran el litoral de Catalunya i les Balears, amb onades de 3 a 4 metres.
Al llarg de la setmana que ve és probable l’arribada de noves borrasques atlàntiques, tot i que en el dia d’avui la incertesa és molt alta, per la qual cosa Aemet aconsella un seguiment de les seves prediccions i avisos.
- BROT A BORD Així és l’hantavirus dels Andes, l’única soca capaç de transmetre’s entre persones: símptomes, incubació i letalitat
- Crisi sanitària L’hostessa hospitalitzada a Amsterdam dona negatiu en hantavirus
- Agents de paisà de la Urbana de Manresa multen qui deixa les escombraries fora dels contenidors
- Cardiologia Preocupació per la mort sobtada a Espanya: els cardiòlegs reclamen més desfibril·ladors i formació en RCP
- Tradició catalana Controvèrsia pel pregó de la Festa Major de Lleida: "El blanqueig del feixisme a les institucions lleidatanes és intolerable"
