Ocupada la seu d'Amazon a Barcelona en protesta contra el Black Friday

Activistes pel clima denuncien l'«impacte ambiental» de l'empresa i condicions laborals «precàries»

amazon / periodico

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un grup d’activistes de la Xarxa per la Justícia Climàtica ha ocupat aquest matí la seu de l’empresa Amazon al carrer de Tànger de Barcelona per expressar el seu rebuig de la campanya del Black Friday, que, segons els ecologistes, té un gran impacte ambiental.

Els activistes, que també denuncien «la contínua precarització de les condicions de treball de la plantilla» d’aquesta companyia, ha deixat a l’entrada de l’empresa una pila de caixes en les quals es pot llegir «us tornem la vostra comanda», recull Efe.

Mentre alguns dels activistes han entrat al vestíbul de l’empresa, d’altres s’han mantingut a l’exterior i han posat les mans al vidre de la façana.

Els activistes han volgut denunciar amb la seva acció «que l’empresa multimilionària obté la seva riquesa a base de la destrucció mediambiental i la precarització laboral dels seus treballadors», a més dels perjudicis que causa al «petit comerç local i de proximitat, conduint-lo al llindar de la pobresa».

Aquesta acció és la primera feta per la xarxa, integrada pels moviments Fridays for Future, Extinction Rebellion, Acció Ecofeminista, Ecologistes en Acció i Teachers for Future, entre d’altres, després d’haver-se constituït formalment el mes de setembre passat. 

Segons els activistes, la política d’enviaments individuals i d’alta velocitat de la multinacional «genera una gran quantitat d’emissions de CO2». 

També denuncien que «la compra compulsiva de productes, sumada a la rapidesa dels enviaments, provoca que els camions de repartiment, que tampoc són eficients energèticament, sovint circulin a mitja càrrega, cosa que empitjora l’empremta ecològica dels enviaments».

Notícies relacionades

Igualment, acusen la multinacional de ser «responsable de l’augment de residus» i denuncien que «campanyes com el Black Friday, incentiven el malbaratament de recursos, i l’acumulació de residus electrònics. A més, l’enviament requereix embalatge amb caixes i plàstics, cosa que també augmenta la generació de residus».

«Mentre moltes famílies han tingut problemes per arribar a final de mes durant els mesos de confinament, Jeff Bezos, propietari d’Amazon, va augmentar un 30% la seva riquesa, i es va consolidar com l’home més ric del planeta», han retret els activistes.