CRISI MIGRATÒRIA
Les Canàries exigeixen trasllats d'immigrants a la Península, però el Govern ho rebutja
Torres diu que la crisi migratòria «és més greu» que la del 2006

zentauroepp55883386 canarias201116222122 /
El Govern no aposta per una política de «dispersió» d’immigrants de les Canàries a punts de la Península, perquè, segons ha indicat la ministra portaveu, María Jesús Montero, «no pot ser una excusa perquè les màfies continuïn utilitzant aquest itinerari».
De fet, l’Executiu vol evitar que es concentrin immigrants en aquesta comunitat autònoma, però tampoc veu amb bons ulls «el fenomen de la dispersió o del repartiment de quotes» amb altres comunitats. Aquest fenomen, ha afegit per justificar les seves reserves al trasllat d’immigrants a la Península, «no pot ser una excusa perquè les màfies continuïn utilitzant aquest itinerari i que es doni més fortalesa a aquesta posició».
Les paraules de Montero arribaven després que el president del Govern de les Canàries, Ángel Víctor Torres, afirmés que la crisi migratòria «és més greu» que la del 2006 –quan van arribar més de 30.000 persones– a causa del tancament de fronteres per la pandèmia, fet que complica les repatriacions, i ha tornat a exigir a l’Estat que activi derivacions a la Península i a Europa. «No podem sols», ha comentat en la sessió de control en el Ple del Parlament a preguntes de Sí Podem, Cs, el PP i NC, advertint l’Estat que ha de realitzar les derivacions a la Península. «Si es pretén que tota la immigració es quedi a les Canàries, ens tindran davant», ha afegit.
«Les Canàries no poden ser via d’entrada per a la immigració irregular, però tampoc poden ser el mur», ha destacat. Torres ha agraït les últimes visites de ministres a l’arxipèlag, però ha deixat clar que el seu Govern salvaguardarà els interessos de les illes. «Estem a defensar la nostra terra», ha apuntat.
El PSOE i Podem xoquen
Notícies relacionadesPodem s’ha desmarcat aquest dimarts de les declaracions del seu soci de Govern i s’ha remès a les paraules del president Pedro Sánchez: hi ha d’haver solidaritat amb les illes per part «de totes les comunitats autònomes».
«Com bé ha dit el president del Govern, davant una emergència d’aquestes característiques, el que és procedent és que s’activi la solidaritat de tots els territoris, de totes les comunitats autònomes. Els recursos de l’Estat són, sens dubte, suficients per atendre aquesta situació», ha defensat al moll d’Arguineguín el portaveu d’Unides Podem en la Comissió d’Interior al Congrés, Enrique Santiago.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció