CRISI MIGRATÒRIA
Canàries rep 2.391 immigrants en 94 pasteres en només una setmana
Només aquest dimecres, 14 embarcacions i uns 400 immigrants han sigut rescatats, entre ells cinc menors i tres dones
zentauroepp55514820 migrants from morocco walk along the shore escorted by spani201021174712 /
Les tres embarcacions que Salvament Marítim té destacades al port d’Arguineguín (Gran Canària) treballen des de la mitjanit del dimecres gairebé sense parar, en una altra jornada de rescats d’immigrants a l’Atlàntic el balanç provisional dels quals és de 400 persones socorregudes en 14 barcasses, en les quals viatjaven cinc menors i tres dones, segons informa el diari La Provincia, capçalera del grup editor Prensa Ibérica, el mateix al qual pertany EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
La xifra augmentarà aquest mateix dimecres per sobre del llistó de 400, ja que una d’aquestes embarcacions, la ‘Guardamar Polomnia’, ha localitzat a més de 100 quilòmetres al sud de l’illa tres pasteres més, detectades inicialment per un avió de la Guàrdia Civil amb un nombre encara indeterminat d’ocupants, segons la informació facilitada pels serveis d’emergència a les 14.15 hores.
Dels últims set dies, sis s’han saldat amb més de 300 persones rescatades o desembarcades a les costes de les Canàries i el setè (el dissabte, 17) va acabar amb 226 persones socorregudes. El balanç provisional des de dijous passat és de 2.391 immigrants en unes 94 pasteres, ‘cayucos’ o pneumàtiques, d’acord amb les dades que Efe ha anat recopilant diàriament a partir dels informes de Salvament Marítim, Creu Roja o el 112 de les Canàries. O el que és el mateix, en només set dies han arribat a les Canàries tantes persones en pastera o ‘cayuco’ com en tot el 2019 (2.698).
Cinc sortides aquest dimecres
Els rescats es concentren en cinc sortides de les tripulacions de Salvament: de matinada, la ‘Guardamar Polimnia’ va recollir 208 persones de vuit pasteres; a primera hora del matí, la ‘Guardamar Talía’ va desembarcar-ne altres 69 més de tres pasteres; i unes hores després, la ‘Salvamar Menkalinan’ va auxiliar un ‘cayuco’ amb 48 immigrants d’origen subsaharià a bord.
Després d’aquests serveis, ‘Menkalinan’ i ‘Polimnia’ han tornat de nou al mar: la primera es dirigeix a Arguineguín ja amb 48 persones més a bord de dues pasteres diferents (26 +22) i ‘Polimnia’ ha rescatat un ‘cayuco’ amb 27 ocupants que havia sigut albirat per un mercant en ruta per la zona.
Notícies relacionadesPerò aquesta última Guardamar no ha acabat el seu servei. Segons Salvament, amb els 27 immigrants ja rescatats, navega en aquesta mateixa zona a la recerca de tres pasteres albirades per un dels avions que aquests dies baten les aigües al sud de les Canàries a la recerca d’aquest tipus d’embarcacions, en aquest cas de la Guàrdia Civil.
Ahir a la nit, més de mil immigrants van pernoctar al campament d’emergència del moll d’Arguineguín, xifra que equival al 10% de tots els arribats aquest any a les Canàries.
- Infecció poc freqüent Illa continua evolucionant bé i ja s’ha començat a moure
- Reflexió i creació artística Manel Jimenez-Morales, docent de la UOC: "Les persones que es tanquen tenen una sensibilitat per viure el conflicte amb una intel·ligència emocional molt més gran"
- ACCIDENT FERROVIARI Transports va adjudicar a Ferrovial, OHLA, FCC i Azvi el 2022 les obres de les vies del tram de l’accident per 52,5 milions
- Tragèdia ferroviària El PP trenca la treva política sobre els accidents de tren i parla d’«un Govern desbordat»
- Barbacoes i romesco Infla’t a calçots a preus populars: aquesta és l’agenda de macromenjadors a l’aire lliure de Barcelona
