Els universitaris, amb mascareta i a classes amb les finestres obertes
El protocol de les facultats mirarà d'aïllar els casos positius i els seus contactes estrets

zentauroepp54023820 barcelona 07 07 2020 sociedad paau 2020 pruebas acceso a 200806141712 /
Mascareta, distància social, aules ben netes i ventilades (fins i tot obertes si el temps ho permet) i cèrcol als casos positius i els seus contactes. Aquestes són les recomanacions que els ministeris de Sanitat i Universitats han traslladat avui als consellers autonòmics del ram en una reunió telemàtica de cara a l’inici del curs universitari. En tot cas, cada universitat és autònoma a l’hora d’aplicar protocols. El titular d’Universitats, Manuel Castells, no ha pogut assistir perquè està convalescent després d’una intervenció quirúrgica, però sí que acudirà a la que tindrà a finals de setmana amb els rectors universitaris.
Els estudiants universitaris hauran d’anar a classe protegits amb mascareta. Com ja es va dictaminar el juny passat, depenent de l’espai físic disponible a l’aula, si no es pot garantir la distància de metre i mig entre els alumnes, un grup la seguirà físicament des de la classe i un altre, a distància via telemàtica. Els alumnes rotaran per compaginar les dues modalitats. Molt important: si algun se sent malalt no ha d’anar a classe.
Símptomes i aïllament
Igual que a les escoles, quan un estudiant presenti símptomes compatibles amb Covid-19 –inclosa la febre i la tos– se’l portarà a l’habitació de l’aïllament i s’activarà el protocol oficial. Les facultats hauran de tenir una persona responsable de Covid-19. L’alumne sospitós haurà d’estar-se aïllat a casa fins a disposar dels resultats de les proves diagnòstiques. Si el cas es confirma, no ha d’acudir a la facultat i estarà en aïllament domiciliari fins després de tres dies del final del quadro clínic i un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. No es podrà reincorporar a l’activitat acadèmica normal fins que ho indiquin les autoritats sanitàries.
Notícies relacionadesDes del moment en què es confirmi el diagnòstic de coronavirus, es farà un estudi de contactes per determinar amb quins altres estudiants i resta de membres de la comunitat universitària ha estat recentment en contacte estret. És a dir, a menys de dos metres de distància durant més de 15 minuts sense mascareta, des de les 48 hores abans de l’inici de símptomes del cas confirmat i fins al moment en què el cas s’aïlla. Una vegada detectades aquestes persones, se’ls comunicarà que hauran de guardar quarantena al seu lloc de residència. S’indicarà la realització d’una prova PCR als companys identificats com a contactes estrets.
Cada centre disposarà d’un protocol de neteja, desinfecció i ventilació. Sanitat i Universitats recomanen obrir les finestres de totes les aules almenys durant 10 o 15 minuts a l’inici i final de la jornada i després de cada classe. En tot cas, es recomana mantenir les finestres obertes tot el temps que sigui possible. El mateix que a les escoles.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada