PREGUNTES FREQÜENTS
Consulta el document de la Generalitat sobre les restriccions a Catalunya
Interior i Salut de la Generalitat resolen fins a 25 dubtes sobre l'abast de les noves mesures davant els rebrots de coronavirus
zentauroepp53584238 graf3381 barcelona 30 05 2020 numerosos vecinos pasean p200719161108 /
Les conselleries d’Interior i de Salut de la Generalitat han publicat un document per contestar fins a 25 preguntes freqüents sobre l’abast de les restriccions a la mobilitat i activitats, especialment en l’àmbit municipal metropolità, davant els rebrots de coronavirus. Recull els dubtes i les consultes que des de diferents ajuntaments s’han fet arribar al comitè tècnic del Procicat i als comitès territorialitzats del Segrià (Lleida) i de l’àrea metropolitana de Barcelona, segons un comunicat del Govern d’aquest diumenge.
A continuació, recollim algunes de les qüestions aparegudes en el document que més dubtes han generat aquests dies:
¿La població està confinada?
«Estrictament no hi ha confinament, però es recomana que la població no surti de casa i es desplaci només per a moviments essencials: anar a comprar aliments i altres productes i serveis essencials, anar als centres sanitaris si és necessari, anar als centres de treball quan no es pugui teletreballar, assistir persones dependents i fer gestions inajornables»,
«Als municipis on les mesures són més restrictives per la situació epidemiològica (com actualment és el cas de Lleida i els altres sis municipis del Segrià) i es prohibeixen els desplaçaments que no són els moviments essencials detallats, aquests desplaçaments es poden fer dins el conjunt dels municipis que formen la unitat territorial afectada».
¿La població pot sortir del seu municipi?
«Sí, però es recomana no fer-ho i sobretot evitar desplaçar-se a altres punts del territori i establir contacte amb grups socials, ja que pot afavorir les cadenes de transmissió».
¿Es pot fer esport?
«Sí, la normativa recull específicament l’activitat física esportiva i d’oci individualment o amb el grup de convivència habitual».
¿Per què en alguns territoris s’ha aplicat el tancament d’establiments d’hostaleria i restauració i en d’altres només es limita l’aforament?
«
Els territoris en què s’aplica el tancament dels establiments tenen unes dades epidemiològiques més desfavorables, i han obligat a adoptar aquesta mesura més restrictiva».
¿Els gimnasos, poliesportius i complexos esportius, públics o privats, poden obrir amb mesures preventives?
«No, la normativa especifica el tancament al públic».
¿Poden obrir les piscines municipals o privades d’ús públic?
«Es permet l’obertura de les piscines descobertes d’ús públic quan l’ajuntament consideri necessari el seu ús preventiu pels efectes de la calor sobre la població, amb registre dels assistents i les altres mesures de seguretat previstes en el pla sectorial».
¿El tancament de les piscines afecta també les de les zones comunitàries?
«El tancament no afecta les piscines comunitàries que, en tot cas, han de complir les mesures de limitació de l’aforament (25 metres quadrats per persona) i grups d’un màxim de 10 persones de contacte habitual».
¿Per què les biblioteques i els museus sí que poden estar oberts?
Notícies relacionades«Està permesa l’obertura de les biblioteques i els museus amb una funció preventiva respecte a les persones vulnerables, especialment pel que fa als efectes de la calor».
¿Està prohibit dur a terme qualsevol activitat extraordinària o de caràcter temporal de tipus cultural, recreatiu, esportiu i d’oci nocturn?
«Sí, es prohibeixen totes les activitats extraordinàries i de caràcter temporal de tipus cultural, espectacle públic, recreatiu, esportiu i d’oci nocturn».
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Una llarga trajectòria aeronàutica PERFIL | Rafael Jiménez Hoyos, el conseller delegat de Level que pilota els seus propis avions
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Escàndol internacional Víctimes i congressistes critiquen la censura de documents publicats del cas Epstein
