Crim comès el gener del 2020

Resolt l'homicidi del barri de la Concòrdia de Sabadell

Els Mossos d'Esquadra arresten un home de 32 anys com a presumpte autor de l'apunyalament d'un altre home de 36 anys al centre de la capital vallesana

La víctima discutia amb una dona quan l'agressor, parella sentimental d'aquesta, va intervenir per clavar-li un ganivet que va provocar la seva mort en pocs segons

14/04/2020 Detenido un hombre por traficar con cocaína en Barberà (Barcelona)

14/04/2020 Detenido un hombre por traficar con cocaína en Barberà (Barcelona) / MOSSOS D'ESQUADRA (Europa Press)

2
Es llegeix en minuts
Guillem Sánchez
Guillem Sánchez

Periodista

Especialista en Successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d'emergències

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El dimecres 29 de gener del 2020 un home de 36 anys i nacionalitat colombiana va morir apunyalat en una plaça del barri de la Concòrdia de Sabadell. Va passar a les 23.30 hores de la nit. La víctima va rebre una punyalada al cor que li va provocar la mort en tot just uns segons i l’agressor, que va fugir, ha sigut arrestat pels Mossos d’Esquadra cinc mesos més tard, segons fonts consultades per aquest diari. El jutjat de la capital vallesana que instrueix la causa ha decretat que ingressi provisionalment a la presó

La investigació del cas per part dels agents del grup d’homicidis de la regió policial metropolitana nord va començar amb poques pistes. Existia una gravació d’una càmera de seguretat instal·lada en un establiment pròxim que va captar com el sospitós fugia de l’escena del crim amb una dona. La qualitat de la imatge, com acostuma a passar sovint, era tan baixa que no permetia reconèixer-ne cap dels dos. Hi havia testimonis que van presenciar els fets, però ni coneixien la víctima ni l’agressor ni tampoc van aportar cap pista sobre el possible mòbil de l’atac

Durant aquests mesos, la investigació policial s’ha centrat a identificar les dues figures borroses captades per la càmera de seguretat i a mirar de respondre per què l’home havia acabat apunyalant mortalment la víctima en una discussió que, segons els testimonis, havia durat només uns instants. La resposta estava en la dona. 

Víctima i agressor no es coneixien, però ella sí que tenia relació amb tots dos. L’agressor era la parella sentimental de la dona i la víctima era un antic company de pis. La dona li havia llogat temps enrere una habitació en un domicili de Sabadell. Tanmateix, la convivència entre tots dos no havia sigut fàcil, ja que, segons acabaria relatant, l’home apunyalat maltractava la parella que de vegades portava a l’habitació llogada. Per aquesta raó, la dona va acabar fent-lo fora del pis. 

Notícies relacionades

La nit del 29 de gener, els dos antics companys de pis es van retrobar casualment en una plaça del barri de la Concòrdia. Al veure-la, segons tots els indicis, l’home va increpar la seva antiga propietària i el nòvio d’aquesta, de nacionalitat veneçolana i de 32 anys, va intervenir en la discussió i va acabar assestant-li una punyalada mortal. Malgrat el ràpid avís al 112 dels testimonis que van presenciar els fets, els equips sanitaris no van poder fer res per salvar la seva vida. 

Dimarts passat, després de descobrir quina era la connexió entre víctima i agressor, els Mossos van arrestar el sospitós i la dona, que va quedar en llibertat sense càrrecs. La relació sentimental que mantenia amb el presumpte autor material de l’homicidi pot servir-li com a escut legal que impedeixi que sigui processada per un delicte d’encobriment. Tots dos van prestar declaració al jutjat i el togat va decidir divendres que ingressés a la presó preventivament fins que se celebri el judici per un delicte d’homicidi.

Temes:

Catalunya