Carta de Sallent als Mossos després dels insults racistes: «Sé que també sentiu vergonya»
El comissari en cap envia una carta als seus agents per remarcar que el cos no tolerarà «cap actitud xenòfoba o discriminatòria»
En la missiva qualifica aquests fets de «casos aïllats» i recorda que generen «recel» i «desconfiança» dels ciutadans cap a la policia

zentauroepp49460386 grafcat3089 barcelona 16 8 2019 el comisario jefe de los m200616124551 /
El comissari en cap dels Mossos d’Esquadra, Eduard Sallent, ha enviat una carta a tots els agents del cos de seguretat un dia després que transcendís un àudio en què un ciutadà negre va captar la intervenció de sis policies a Sant Feliu Sasserra (Bages) el gener del 2019 i els greus insults racistes que almenys un d’aquests va proferir contra ell.
«Sé que quan vau escoltar la gravació també vau sentir vergonya i indignació per una conducta que no ens representa i que atempta contra la professionalitat i la bona tasca que fem diàriament», comença Sallent, que assegura que aquests casos «són aïllats» però «generen recel i desconfiança» dels ciutadans cap a la policia.
Per això els trasllada que el cos se sent plenament vinculat als principis legals i deontològics de la professió, que estableixen l’obligatorietat d’actuar «sense discriminació per raó de raça, religió, opinió, sexe, llengua, lloc de veïnat, lloc de naixement o qualsevol altra condició o circumstància personal o social». També que «en una policia democràtica no hi tenen cabuda actituds i conductes contràries als seus principis i valors». 
Finalitza amb una advertència: «Als Mossos no tolerarem cap actitud o conducta racista, xenòfoba o discriminatòria. És per això que rebutgem enèrgicament aquesta actuació, que és contrària als principis i valors del cos del cos».
Apartats després de publicar-se l’àudio
Notícies relacionadesPer la seva banda, el conseller d’Interior, Miquel Buch, va decidir canviar el destí dels sis agents fins que es resolgui la causa judicial que investiga aquests fets.
Fonts del departament van explicar que la decisió d’activar aquest trasllat es va prendre ahir, perquè va ser llavors quan es va tenir coneixement de la gravació. No obstant, els Mossos i Interior sí que sabien de la denúncia d’aquest ciutadà contra els sis agents des de feia més d’un any, però es va optar per mantenir-los al seu lloc fins que acabés la causa judicial.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- incident als voltants de l’estadi Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro