ESTAT D'ALARMA
El fiscal adverteix del risc que s'adoptin animals per evitar el confinament
El fiscal de Medi Ambient demana a les fiscalia perseguir l'abandonament de gossos a l'acabar la quarantena
Adverteix que el tractament incorrecte dels residus del coronavirus poden constituir delicte mediambiental
zentauroepp52919517 barcelona 25 03 2020 barcelona unos perros se saludan en 200325131451 /
El fiscal de Sala de Medi Ambient, Antonio Vercher, ha remès aquest dilluns dos oficis amb instruccions a les fiscalies provincials. En una es refereix al possible incompliment del tractament previst per evitar riscos amb els residus generats pel coronavirus, que seria constitutiu d’un delicte mediambiental. En l’altra adverteix del risc de possibles abandonaments d’animals, especialment gossos, que es poden produir una vegada acabi l’estat d’alarma, atès el gran nombre d’adopcions i acolliments que s’han produït.
El fiscal demana a les fiscalies que extremin l’atenció davant d’un possible abandonament d’animals una vegada acabi l’estat d’alarma, que seria constitutiu del corresponent delicte, després de constatar l’important nombre d’adopcions o acolliments, especialment de gossos, que s’ha produït aquests dies, del 100% en alguns centres, i que continua per via telemàtica.
Notícies relacionadesRecorda que l’estat d’alarma permet «treure a passejar els gossos, amb passejos curts i només per atendre les seves necessitats fisiològiques» i diu que desconeix si les adopcions o acolliments registrats responen a «interessos realment honestos» o «espuris i destinats a tenir una excusa per poder sortir al carrer», per la qual cosa considera necessari vigilar aquesta situació per si es pogués produir un abandonament d’animals.
En aquest cas, demana a les fiscalies que ho persegueixin a través de les forces i cossos de seguretat de l’Estat i els ho comuniqui per adoptar estratègies de cara al futur. Quant als residus del coronavirus descarta que siguin necessari estudis sobre la seva perillositat per considerar delicte si el seu tractament no és el previst per a aquestes substàncies.
- Crisi sanitària al MV Hondius Així és la unitat d’alt aïllament de Catalunya que es va crear el 2014 per l’Ebola i que està preparada per al hantavirus
- Crisi sanitària al 'MV Hondius' Els epidemiòlegs consideren "impossible" que el brot d'hantavirus al creuer causi una pandèmia
- Preguntes i respostes Què se sap i què no sobre el brot d’hantavirus i els contagis en el creuer ‘MV Hondius’
- Conflicte educatiu Més de 60.000 educadores de l'etapa 0-3 estan convocades a una aturada general a tot Espanya
- Al Moll de la Fusta Matsuri Barcelona 2026: el gran festival japonès torna amb música, espectacles i menjar tradicional al costat del mar
