REORGANITZACIÓ SANITÀRIA

La Comunitat de Madrid tanca 46 centres de salut i consultoris locals

Es prioritza l'atenció primària telefònica, que realitza ja seguiment a 49.867 pacients en aïllament per coronavirus

whatsapp-image-2018-11-30-at-080908

whatsapp-image-2018-11-30-at-080908

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

La Comunitat de Madrid ha tancat 46 centres de salut i consultoris locals, mentre que vuit més han vist reduït el seu horari d’atenció al torn de matí, dins del pla de reorganització de l’atenció primària de la Conselleria de Sanitat per «garantir l’atenció de pacients per coronavirus i les consultes urgents i no demorables».

En total, dels 430 dispositius d’Atenció Primària de la Comunitat de Madrid, 54 s’han vist afectats: 37 consultoris locals, 15 centres de salut i dos punts perifèrics, ha assenyalat el Govern regional en un comunicat.

Els centres de salut mantenen l’atenció telefònica a la seva població, però en alguns casos s’ha hagut de limitar l’activitat assistencial presencial i derivar-la a un centre de referència. En el cas dels consultoris locals amb menys dotació de recursos humans, s’ha desplaçat l’atenció al centre de salut de capçalera, on es duu a terme tant l’atenció telefònica com la presencial.

Els ciutadans continuaran mantenint el contacte telefònic amb els centres de salut i, en el cas dels consultoris tancats, hauran de dirigir-se als seus centres de capçalera. La relació dels centres de salut i consultoris locals afectats està disponible en l’espai sobre mesures de reorganització assistencial de la web de la Comunitat de Madrid.

«La Comunitat de Madrid està reorganitzant diàriament l’assistència que ofereixen els professionals dels centres de salut en funció de la disponibilitat de les plantilles», ha assenyalat el Govern regional, per precisar que la relació de centres amb incidències juntament amb els seus respectius dispositius de derivació i recolzament s’anirà actualitzant en funció de les mesures que la Gerència Assistencial d’Atenció Primària adopti, per garantir l’atenció presencial que es requereixi, és a dir, «atenció no demorable», en un centre de salut de referència.

Atenció telefònica

Notícies relacionades

Actualment, les infermeres i metges dels centres de salut de la Comunitat de Madrid han prioritzat l’atenció telefònica i domiciliària per reduir el risc de transmissió del coronavirus.

Així, els professionals d’Atenció Primària realitzen seguiment telefònic a 49.867 pacients en aïllament per coronavirus. Sanitat recorda que els centres de salut estan fent fonamentalment atenció per telèfon i que, per tant, no s’ha d’acudir presencialment al centre sanitari excepte per a consultes urgents o no demorables.