Estat d'alarma
Sanitat permet passejos terapèutics a persones discapacitades
El secretari d'Estat de Drets Socials diu que el Govern treballa en una prestació per a la cura dels fills
El ministeri de Sanitat ha aprovat una instrucció que permet a persones discapacitades que tinguin alteracions conductuals, com poden ser les persones autistes, sortir al carrer per fer passejos de caràcter terapèutic.
«Aquestes teràpies estan permeses i no han de ser sancionades, però això és una cosa excepcional perquè el prioritari és quedar-se a casa», ha assegurat el director general de Discapacitat, Jesús Celada, en una compareixença posterior a la celebració del Consell Interterritorial en el qual s’ha acordat el repartiment dels fons de 300 milions d’euros en serveis socials.
En la trobada amb les comunitats també s’han flexibilitzat les qualificacions del personal contractat per als serveis socials «per reforçar les contractacions» i s’ha acordat que els treballadors de serveis socials siguin serveis essencials «per garantir el seu servei a tota la població».
El secretari d’Estat de Drets Socials, Nacho Álvarez, que ha encapçalat la reunió, ha avançat en la roda de premsa posterior a la reunió amb les comunitats que el ministeri d’Igualtat està «treballant en una proposta per protegir les dones confinades» amb els seus maltractadors.
Prestació de cura de fills
Notícies relacionadesNacho Álvarez també ha assegurat que el ministeri de Seguretat Social «treballa» en una proposta de prestació per a famílies monoparentals que no tenen accés al teletreball.
«Em consta que el Ministeri de Seguretat Social treballa en aquest moment en una proposta de prestació per facilitar la cura d’aquelles famílies que han de ser a casa cuidant-se de les seves nenes i nens», ha assegurat Álvarez. «Des del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 treballarem i col·laborar-hi», ha afegit.
- A partir d’aquest mes Festivals de Senderisme dels Pirineus explicarà els efectes del canvi climàtic a la muntanya
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Audiovisuals El racó de Cerdanyola del Vallès que ja és història del cinema
- 28 anys d’edat Els Mossos d’Esquadra detenen un lladre multireincident amb set antecedents a Martorell
- Mònica Carol, epidemiòloga: «El risc de contagi per hantavirus a Catalunya és baix, no circula pel carrer»
