Grups de fidels desafien la prohibició de mobilitat pel coronavirus i resen als carrers de Sevilla
Els ciutadans de la capital andalusa demanen a l'Exèrcit que intervingui després de detectar-se reunions del culte evangèlic per la clausura del temple
zentauroepp52610125 sevilla200305131202 /
La concentració d’alguns fidels evangèlics que, desafiant la quarantena i la prohibició de circular per la via pública, es llancen al carrer a Sevilla per resar i cantar ha fet que les autoritats locals sol·licitin que la Unitat Militar d’Emergències (UME) patrulli pel Polígon Sud, un dels barris més deprimits de la ciutat, i posi fi a aquestes reunions. L’escenari es repeteix a Màlaga, on la Policia Local ha hagut de desallotjar un local on aquest dimecres a la tarda s’havien congregat desenes de persones per resar sense respectar les mesures de seguretat que imposa el coronavirus.
Ha sigut el comissionat especial per al Polígon Sud, la figura creada per l’Ajuntament de Sevilla, Junta d’Andalusia i Govern central fa més de tres lustres per coordinar i impulsar un pla integral de recuperació d’un dels barris més pobres d’Espanya, qui ha donat la veu d’alarma. En una entrevista a la Cadena Ser, el comissionat Jaime Bretón va dir que la presència de l’Exèrcit era més necessària en aquestes zones perifèriques i desfavorides que en el centre de la ciutat, ja que l’ordre de clausurar els temples religiosos havia fet que nombrosos fidels celebressin el culte en ple carrer. El decret d’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus estableix que l’assistència als llocs de culte i les cerimònies civils i religioses queden condicionades a l’adopció de mesures de seguretat per evitar aglomeracions, de manera que es pugui garantir la separació d’almenys un metre de distància entre els assistents.
Notícies relacionadesEn aquestes reunions de carrer, no obstant, els devots es concentren sense mascaretes ni guants i tampoc guarden el metre de distància recomanat, com mostren els nombrosos vídeos que poblen les xarxes socials i que han causat la indignació dels residents de la zona que sí que compleixen el confinament. Bretón va explicar que les quatre esglésies evangelistes implantades a la zona tenen nombroses escissions i diversos clans, cosa que fa complicat buscar un interlocutor per traslladar-li la necessitat de complir la quarantena, per la qual cosa va cridar a la responsabilitat de la resta de veïns de la zona. La situació, va explicar, ja ha sigut traslladada també al subdelegat del Govern a Andalusia perquè s’adoptin les mesures necessàries. Es tracta, va dir, d’una «minoria important» de persones l’actuació de les quals, «allunyada de la conscienciació i la responsabilitat», està «encenent la majoria» de la població de la zona, especialment «a la tarda i a la nit, quan comencen els conflictes».
Desallotjament i denúncia a Màlaga
La situació es repeteix en altres punts de la geografia andalusa, com Màlaga. Dimecres a la tarda, agents de la Policia Local van haver de desallotjar desenes de devots que s’havien concentrat a la seu d’una altra església evangèlica al barri de Gamarra per resar. El pastor, que ha sigut denunciat per una infracció molt greu a l’incomplir l’estat d’alarma, va replicar que s’ajustava a les mesures de quarantena perquè s’estaven respectant les distàncies de seguretat.
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
