Canvi de temps
El temporal amenaça el litoral mediterrani
zentauroepp45466202 barcelona 14 10 2018 temporal de viento en la barceloneta 191022135000 /
La borrasca que ha afectat aquest cap de setmana bona part de la península s’ha activat a l’aproximar-se al Mediterrani i això causarà una inestabilitat marcada per la pluja, el vent i la mala mar, una situació que podria durar fins dijous.
A aquesta pertorbació s’unirà un flux persistent de component est carregat d’humitat, ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), una situació que donarà lloc a l’àrea mediterrània a precipitacions localment fortes o molt fortes amb acumulacions importants de precipitació, acompanyades de vents forts i mal estat de la mar.
Avui, els xàfecs i les tempestes ja s’han notat, i han estat més forts en àrees del litoral de la meitat sud de València i nord d’Alacant; demà i durant dimecres s’espera que els xàfecs i tempestes fortes o molt fortes i persistents s’estenguin a bona part de l’àrea mediterrània peninsular, les Balears i Melilla.
Les acumulacions més grans durant l’episodi s’esperen dimarts al litoral de Múrcia i est d’Almeria amb valors que poden superar els 100 litres per metre quadrat en 12 hores.
Dimecres les zones més afectades seran la Comunitat Valenciana, Catalunya i les Balears; a primeres hores de dijous encara és probable que persisteixin les precipitacions en aquestes zones, tot i que tendiran a remetre.
Notícies relacionadesEl vent serà un altre fenomen important amb ratxes fortes en general, que als litorals podran arribar els 100 quilòmetres per hora, i al mar la força 7 a 8, amb onades que podran superar els 4 metres.
S’espera que les condicions que han provocat l’emissió d’aquest avís especial cessin al llarg del dijous 5, resumeix l’Aemet.
- Cita a Madrid El Govern i la Generalitat tancaran acords sobre infraestructures, acció exterior i català en la bilateral de dimecres
- Actualitat blaugrana Hansi Flick oficialitza la renovació amb el Barça fins al 2028
- Llei trans Marina Echebarria, catedràtica de Dret i activista LGTBI: «Les dones transsexuals no som un perill per a la resta»
- 'Outdoor' Els entrenadors coincideixen: "Caminar 1 hora 7 dies a la setmana amb un ritme de passeig d’avi són 75.000 calories a l’any"
- Espècies desconegudes Un nou mapa descobreix les àrees clau per als taurons i altres depredadors al Mediterrani
