PICABARALLA A TWITTER
Els desnonaments enfronten Rufián (ERC) amb Nogueras (PDECat)
El portaveu republicà compara l'actuació dels Mossos en els desnonaments amb la dels policies nacionals als col·legis electorals el dia del referèndum, comparació que la vicepresidenta postconvergent qualifica d'«immoral i miserable»

zentauroepp50339448 combo nogueras rufian191010224217
Barcelona ha viscut aquest dijous 18 desnonaments, dels quals finalment només se n’han executat tres, gràcies a l’ajuda de veïns i activistes que s’han concentrat en els diferents punts per evitar els desallotjaments.
Però la batalla no només s’ha viscut als carrers a nivell social. Les xarxes socials també han sigut un camp de batalla idoni per a dos polítics. La metxa l’ha pres el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, que ha assenyalat que el conseller d’Interior, Miquel Buch, «hauria de donar explicacions en seu parlamentària ja» per actuacions dels Mossos d’Esquadra en desnonaments.
En el tuit, que Rufián acompanyava amb un vídeo d’un dels desnonaments d’aquest dijous, el republicà ha assenyalat: «No hi ha res que diferenciï un mosso rebentant la porta d’una família per un desnonament d’un policia nacional rebentant la porta d’un col·legi electoral per una urna». I ha afegit que «no hi ha pàtria que valgui si tracta així la seva gent».
No hay nada que diferencie a un Mosso reventando la puerta de una familia por un desahucio a un Policía Nacional reventando la puerta de un colegio electoral por una urna.
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 10 de octubre de 2019
No hay patria que valga si trata así a su gente.
Buch debería dar explicaciones en sede parlamentaria ya. pic.twitter.com/NP4djeFTii
La resposta de la vicepresidenta del PDECat, Míriam Nogueras, només s’ha fet esperar una hora. Nogueras qualifica la comparació de Rufián d’«immoral i miserable» i acusa el republicà de fer-la «per pur càlcul electoral», i acompanya el seu text de l’etiqueta #graciasporlosvotosacambiodenada, per recordar que ERC va oferir els seus vots per investir Pedro Sánchez com a president del Govern sense demanar res a canvi.
«Comparar els Mossos amb l’atac de la Policia espanyola durant el referèndum [de l’1 d’octubre] no és només injust, sinó que fer-ho per pur càlcul electoral és immoral i miserable», ha escrit.
Comparar els @mossos amb l’atac de la @policia espanyola durant el referèndum no només és injust, sinó que fer-ho per pur càlcul electoral és immoral i miserable.#graciasporlosvotosacambiodenada
— Miriam Nogueras 🎗 (@miriamnoguerasM) 10 de octubre de 2019
Visca Catalunya Lliure.
(Per cert, els Mossos actuen sota les ordres de jutges...) https://t.co/HzyZ40Xu6z
I, per si de cas, recorda al líder d’Esquerra que «els Mossos actuen sota les ordres dels jutges», no sense abans escriure «Visca Catalunya Lliure».
- Maltractament a GENT GRAN La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Referent crític Felipe González amenaça de deixar de votar el PSOE si el Constitucional avala la llei d’amnistia
- Pardo de Vera va cedir contractes de 6,8 milions a una firma a petició de Koldo
- Relleu a l’entitat / La nova junta directiva Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
- En dos anys Barcelona farà un simulacre d’onada de calor de 50 graus
- Feminismes ¿Per què les joves ja no fan ‘topless’?
- Protecció L’OCU resol una de les preguntes més freqüents de l’estiu: ¿es pot utilitzar la crema solar de l’any passat?
- Indústria ¿Què passa quan tanca una fàbrica? Mapa dels grans acomiadaments i principals reindustrialitzacions a Catalunya
- Festes populars Puig-reig reviu el seu passat templer
- Girona, territori gravel