PROTECCIÓ ANIMAL
Multa de 9.000 euros després de ser detinguda per portar un braçalet d'ivori
Una dona espanyola de vacances al país africà va acabar als tribunals pel braçalet
Una dona espanyola va ser arrestada aquest dilluns a l’aeroport internacional Jomo Kenyatta (JKIA, per les seves sigles en anglès) de Nairobi amb 0,025 grams d’ivori, el que pesava un braçalet que portava.
María Pich-Aguilera, de 50 anys, viatjava amb la seva família des de Nairobi a Dar es Salaam, la ciutat més populosa de Tanzània, quan el Servei de Conservació de la Flora i Fauna Salvatges de Kenya (KWS) va detectar el braçalet.
La dona va haver de comparèixer davant d’un tribunal que, després de rebre una anàlisi del Museu Nacional, va comprovar que el braçalet era autèntic i la va condemnar a pagar una multa de gairebé 9.000 euros.
Pich, que va abonar la multa, va declarar que el braçalet era un regal que havia rebut "fa dècades".
Multa de 8.700 euros
Aquest incident passa menys d’una setmana després que una dona francesa, de trànsit a Nairobi, fos arrestada amb un altre braçalet d’ivori i obligada a pagar una multa d’un milió de xílings (uns 8.700 euros).
L’aeroport de Nairobi disposa d’una unitat canina entrenada per detectar ivori als equipatges dels viatgers i així evitar el tràfic il·legal d’aquest material.
Amb motiu de la 18a Conferència de les Parts de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITIS CoP18) –que s’està celebrant a Suïssa fins al 28 d’agost– Kenya ha iniciat una nova campanya de conservació denominada "El comerç d’ivori és una estafa".
Inclusió en el CITES
Notícies relacionadesLa campanya exigeix la inclusió de l’elefant africà a l’Apèndix I de CITES, que inclou les espècies amenaçades d’extinció, a fi de combatre la disminució del nombre d’aquests paquiderms com a resultat de la caça furtiva.
El 12 d’agost passat, les autoritats de Singapur van anunciar la prohibició total del comerç d’ivori –que entrarà en vigor el setembre del 2021– setmanes després de confiscar gairebé 9 tones d’ullal d’elefant africà procedent de la República Democràtica del Congo (RDC).
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
