TRAGÈDIA EN UNES VACANCES
Mor a Tailàndia un turista barceloní de 26 anys
L'accident es va produir a l'illa de Ko Samui mentre caminava per la cascada de Na Meung 2
L'ambaixada d'Espanya tramita la repatriació del cadàver després d'una primera autòpsia
zentauroepp49248578 graf9838 samui 28 07 2019 vista de la cascada na meung 190728160308 /
Un turista barceloní ha sigut trobat mort aquest diumenge al’illa tailandesa de Ko Samui després d’haver desaparegut durant la tarda de dissabte quan feia una travessia de muntanya amb un grup d’amics.
Fonts de l’Oficina d’Informació Diplomàtica (OID) han informat a Efe que l’ambaixada d’Espanya a Tailàndia ja s’ha posat en contacte amb la família per prestar assistència i parlar, entre d’altres qüestions, de la repatriació del cos.
Els fets es van produir dissabte a la tarda quan D. R., de 26 anys, estava recorrent en companyia de set persones més la zona de la cascada de Na Meung 2, que té dos trams per travessar-la; un primer assequible, però un segon més complicat, que és on es va produir el sinistre.
En un moment donat, el jove va desaparèixer. Quan els seus companys van arribar a l’hotel i van veure que el jove no havia tornat, el van buscar i van trucar a la policia, que va avisar la Fundació Kuson Songkroh, l’equip de rescat que finalment ha trobat el cadàver a la una de la matinada d’avui a prop de la cascada atrapat entre dues grans roques i parcialment submergit.
“No vam poder recuperar el cadàver (en aquell moment) perquè plovia i el camí era molt fosc. Avui hem pujat a les 9 del matí i finalment hem pogut rescatar el cos a la una del migdia”, segons va informar a Efe Thussanee Aeksiri, integrant de l’equip.
Es desconeixen les causes del sinistre tot i que segons va informar a Efe el cap de la policia de Ko Samui encarregat del cas, Suphit Chorpaka, després d’interrogar els set amics del mort, tot apunta a una caiguda accidental provocada per les roques relliscoses sobre les quals caminaven.
Tampoc se sap si el grup anava acompanyat de guies o si disposaven delsequips de seguretat per transitar per aquesta zona caracteritzada per una orografia complicada.
El cos s’ha traslladat al’hospital de Ko Samui per realitzar una primera autòpsia, si bé les autoritats espanyoles ja estan parlant amb la família de la seva repatriació.
L’illa de Ko Samui, situada algolf de Tailàndia, és coneguda entre els turistes de tot el món per les platges, la vida nocturna i els esculls naturals, entre altres atraccions.
Tailàndia és una de les destinacions turístiques més importants del món i va rebre l’any passat 38,27 milions de visitants, segons el Ministeri de Turisme del país asiàtic.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
