CONCENTRACIÓ AL MARESME
El Masnou es manifesta en contra del racisme i la xenofòbia
Unes 200 persones denuncien que es criminalitzi els 'menes' per l'intent d'agressió sexual de dissabte passat, protagonitzat per un menor tutelat per la Generalitat
zentauroepp48921192 masnou190703204348 /
Unes 200 persones s’han concentrat aquest dimecres als Jardins de Can Malet del Masnou (Maresme) per recolzar la víctima de l’intent d’agressió sexual de la matinada de dissabte, durant la Festa Major de Sant Pere.
Es dona la circumstància que l’atac el va protagonitzar un menor tutelat per la Generalitat i des de l’ajuntament s’ha volgut aprofitar l’acte per rebutjar també actituds xenòfobes, després que des d’alguns sectors de la població s’assenyalés el col·lectiu dels ‘menes’.
Sense criminalitzar el col·lectiu
"Que cadascú respongui individualment pels seus fets, no com a col·lectiu", recita el manifest que s’ha llegit. L’accent es posa també en la condemna "enèrgica" de l’agressió i de "qualsevol tipus d’agressió sexista, vingui de part de qui vingui, de qualsevol persona i nacionalitat, origen i condició".
En aquest sentit, el Masnou es reivindica com un municipi "compromès amb la igualtat de gènere i en contra de qualsevol tipus de violència sexista" i recorda que, a més de les diferents accions de sensibilització i protocols d’actuació existents, des de l’any passat l’ajuntament disposa d’un protocol específic contra les violències sexistes a les festes populars de la vila.
Els amics van impedir l’agressió
Quant a l’agressió, des del consistori recorden que "no es va arribar a consumar perquè amics del detingut, també menors tutelats, li van recriminar l’actitud i se’l van emportar".
És per això que l’ajuntament rebutja que es pugui "generalitzar" o "criminalitzar tot el col·lectiu" i denuncia "l’estigmatització de les sigles" dels ‘menes’.
Notícies relacionades"Ens comprometem a continuar treballant per a l’eliminació al Masnou de la xacra social que representen les actituds sexistes i xenòfobes", conclou el manifest.
En aquest sentit, l’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras, ha fet una crida a la responsabilitat i demana a la població que es mobilitzi en contra de les agressions i a favor de la diversitat i la convivència.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
