Prevenció de malalties infeccioses
Sanitat matisa i limita l'anunci de la gratuïtat dels preservatius
La ministra posa distància a l'anunci de la secretària del Pla Nacional sobre la Sida
zentauroepp17700734 soc190604171645
La ministra de sanitat, María Luisa Carcedo, ha assegurat aquest dimarts que el finançament dels preservatius no "està a l’agenda immediata" del seu ministeri, una mesura que aquest dilluns va avançar la secretària del Pla Nacional sobre la Sida, Julia del Amo. Carcedo ha respost així a l’anunci de Del Amo, que va afirmar que el ministeri estudia la gratuïtat dels preservatius per prevenir infeccions de transmissió sexual, com el VIH, tot i que va admetre que és una proposta encara "molt immadura" i el finançament de la qual és una qüestió que es troba "en discussió".
La ministra Carcedo ha afirmat que des del seu departament es fomenta de forma reiterada l’ús del preservatiu no només com mitjà anticonceptiu, sinó també per frenar les infeccions de transmissió sexual. "Entre les mesures que s’estan estudiant, hi ha la preEP (profilaxi preexposició davant el VIH) i fomentar l’ús del preservatiu en l’àmbit de campanyes de difusió, informació o sensibilització, especialment entre joves, ja que en aquest context s’estudia la possibilitat de proporcionar el preservatiu, però és una cosa que està en fase molt prematura", ha assenyalat.
La titular de Sanitat ha indicat que no pot afegir "cap informació nova" perquè "ni tan sols s’ha iniciat cap expedient per analitzar en quin context ni quin abast" es faria la distribució gratuïta de condons. "Per tant, en tot cas, seria en el context de campanyes de sensibilització i difusió, tot i que de moment no està a l’agenda immediata del ministeri introduir en el sistema aquest finançament".
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Presentació a Alstom El primer dels 10 trens llançadora de Ferrocarrils de la Generalitat a l’aeroport comença les proves
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Exercici El ‘boom’ dels locals ‘premium’ de barre arriba a Barcelona: “Aquí les dones se senten segures”
- A Madrid Detinguts un vigilant de La Finca i l’empleada de la llar d’Iker Casillas pel robatori de cinc rellotges de luxe
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL CLÀSSIC DE DIUMENGE Lamine Yamal es destapa per anar al Bernabéu
