Prevenció de malalties infeccioses
Sanitat matisa i limita l'anunci de la gratuïtat dels preservatius
La ministra posa distància a l'anunci de la secretària del Pla Nacional sobre la Sida
zentauroepp17700734 soc190604171645
La ministra de sanitat, María Luisa Carcedo, ha assegurat aquest dimarts que el finançament dels preservatius no "està a l’agenda immediata" del seu ministeri, una mesura que aquest dilluns va avançar la secretària del Pla Nacional sobre la Sida, Julia del Amo. Carcedo ha respost així a l’anunci de Del Amo, que va afirmar que el ministeri estudia la gratuïtat dels preservatius per prevenir infeccions de transmissió sexual, com el VIH, tot i que va admetre que és una proposta encara "molt immadura" i el finançament de la qual és una qüestió que es troba "en discussió".
La ministra Carcedo ha afirmat que des del seu departament es fomenta de forma reiterada l’ús del preservatiu no només com mitjà anticonceptiu, sinó també per frenar les infeccions de transmissió sexual. "Entre les mesures que s’estan estudiant, hi ha la preEP (profilaxi preexposició davant el VIH) i fomentar l’ús del preservatiu en l’àmbit de campanyes de difusió, informació o sensibilització, especialment entre joves, ja que en aquest context s’estudia la possibilitat de proporcionar el preservatiu, però és una cosa que està en fase molt prematura", ha assenyalat.
La titular de Sanitat ha indicat que no pot afegir "cap informació nova" perquè "ni tan sols s’ha iniciat cap expedient per analitzar en quin context ni quin abast" es faria la distribució gratuïta de condons. "Per tant, en tot cas, seria en el context de campanyes de sensibilització i difusió, tot i que de moment no està a l’agenda immediata del ministeri introduir en el sistema aquest finançament".
- Mor un submarinista de 73 anys a la zona del far de Sarnella, al Port de la Selva
- Música Marta Mei i Aina Pociello, noves directores artístiques del Festival BAM de Barcelona
- L’acusat de violar una noia i retenir-la durant 4 hores a la zona dels Trullols de Manresa va estar fugit dues setmanes abans de poder ser detingut
- Família antivacunes El noi malalt de tètanus millora i evoluciona satisfactòriament
- Detingut un jove de 17 anys per violar una menor a l'estació d'autobusos de Lloret
