Una vintena d'arrestats
Un entrenador de futbol de Barcelona, detingut en un cop contra la pornografia infantil
Emmagatzemava gran quantitat d'arxius pedòfils sense que s'hagi demostrat que abusés de cap dels menors que entrenava
Agents de la Policia Nacional han detingut 20 persones i investigat unes altres 10, en una operació contra una xarxa d’intercanvi de pornografia infantil a través d’internet, segons ha informat el Ministeri de l’Interior. Entre els arrestats es troba un entrenador d’un equip de futbol base de Barcelona, que emmagatzemava gran quantitat d’arxius pedòfils sense que s’hagi demostrat que abusés de cap dels menors que entrenava.
Els implicats, presumptament, utilitzaven núvols d’emmagatzemament virtual per emmagatzemar els arxius pedòfils i compartir-los amb tercers amb gran facilitat.
Després d’analitzar tota la informació recopilada, els investigadors van fer 30 registres a domicilis de Barcelona (8), Saragossa (2), Valladolid (1), Biscaia (3), Castelló (2), Pontevedra (1), Lugo (1), Madrid (4), Tenerife (1), Jaén (1), Granada (1), Màlaga (2), Sevilla (1), Almeria (1) i Còrdova (1) i van confiscar abundant material informàtic.
Intercanvi de material
La investigació va començar quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’una xarxa d’intercanvi de material pedòfil a través d’internet. Els agents van constatar que els implicats utilitzaven plataformes virtuals d’emmagatzemament per a la seva activitat pedòfila, al tenir més capacitat que els terminals informàtics utilitzats habitualment.
Amb l’ús dels núvols virtuals d’emmagatzemament, els pedòfils aconseguien més accessibilitat des de qualsevol dispositiu, compartir els arxius amb gran facilitat i esborrar-los ràpidament si fos necessari. A més, evita que siguin localitzats amb facilitat en el cas d’un registre policial o per persones del seu entorn pròxim.
Com a resultat final de l’operació, els agents van detenir 20 persones i unes altres 10 van ser investigades. Entre els arrestats es troba un entrenador d’un equip de futbol base de Barcelona, que emmagatzemava gran quantitat d’arxius pedòfils sense que s’hagi demostrat que abusés de cap dels menors que entrenava.
Fotos de la filla d’un amic
A Sevilla va ser detingut un jubilat que, tot i tenir escassos coneixements informàtics, havia après l’ús de tècniques d’encriptació i ocultació d’arxius per cometre l’activitat il·lícita. A Madrid va ser arrestat un home amb multitud d’arxius que contenien fotografies pornogràfiques de la filla d’un amic, obtingudes a l’aprofitar-se de les invitacions d’aquest al seu domicili.
A més, a Saragossa es van detenir dos menors, de 16 anys d’edat. Durant l’escorcoll, un d’ells va provar d’esborrar el contingut del material informàtic on es trobaven els arxius pedòfils buscats, i va haver de ser reduït pels agents i posteriorment detingut.
Un altre dels arrestats, un home de 55 anys detingut a Almeria, comptava amb antecedents per abusos sexuals i utilitzava la connexió wi-fi d’un bar pròxim a casa seva per provar d’evadir una investigació policial.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal On ha tocat el Gordo de Nadal 2025: el primer premi cau a la zona més castigada pels incendis de l’estiu
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
