A Catalunya
¿Què he de saber abans d'acceptar una herència?
Aspectes a tenir en compte si vius a Catalunya
fcosculluela18563142 mazo juez justicia170210162015
¿Rebràs una herència i vius a Catalunya? T’expliquem el que s’ha de tenir en compte abans d’acceptar-la.
En primer lloc és molt recomanable atorgar testament davant de notari. D’aquesta forma es podrà designar qui i quins béns heretaran, si hi ha d’haver usufructuaris, fideïcomissaris, marmessors, i establir condicions. El testament pot modificar-se en qualsevol moment i serà vàlid l’últim que s’hagi fet. Si els fills tenen una incapacitat judicial, els pares poden fer testament en nom del seu fill, segons explica el despatx d’advocats Pages Advocats de Barcelona.
Notícies relacionadesEn segon lloc es pot acceptar l’herència amb la fórmula anomenada en benefici d’inventari, que significa que es si els deutes (hisenda, creditors) són importants, es pot rebutjar després l’herència, o assumir els deutes fins on arribin els béns hereditaris, ja que si s’efectua l’acceptació simple de l’herència la responsabilitat pels deutes pot afectar els mateixos béns particulars de l’hereu.
Un tercer aspecte important és el conegut com la llegítima. És la part de l’herència que els fills que no han sigut designats hereus tenen dret a rebre, i que a Catalunya suposa una quarta part de l’herència. Però també es pot privar els fills per justa causa si no han tingut relació familiar manifesta amb els pares, fent menció expressa de tal fet al testament.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
- Sense Flick, però amb Lamine
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- CRÍTICA Els Pecos, la venjança d’un fenomen fan menyspreat
- CRÍTICA El somni americà mutilat
- Estrena de televisió ‘El segon cafè’, actualitat i històries humanes
- La caixa de ressonància Springsteen, ¿el pròxim Princesa d’Astúries?
- Oriol Pla, actor: "És bonic que una cosa feta a Barcelona arribi a l’altra punta del món"
