Polèmica
"Enterament homes i, per tant, heterosexuals": Així han de ser els sacerdots per als bisbes
Aquesta és la resposta de l'acabat d'elegir secretari general de la CEE a preguntes sobre l'exclusió dels homosexuals als seminaris
zentauroepp45980726 graf3145 madrid espa a 21 11 2018 el nuevo secretario 181123130108 /
El secretari general i portaveu de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i bisbe auxiliar de Valladolid, Luis ArgüelloLuis Argüello, ha reivindicat el dret de l’Església a seleccionar candidats a sacerdots "enterament homes i, per tant, heterosexuals".
"Nosaltres en la nostra comprensió del ministeri admetem diaques permanents que siguin homes casats però en el presbiterat, com en l’episcopat, demanem homes celibataris i, dins d’aquesta configuració d’homes celibataris, demanem també que es reconeguin i siguin enterament homes i, per tant, heterosexuals", ha detallat Argüello.
Així ho ha indicat aquest divendres 23 de novembre durant la roda de premsa final de l’assemblea plenària de la CEE, quan se li ha preguntat per com conjugarà l’Església catòlica la prohibició dels seminaris d’admetre persones homosexuals amb les lleis autonòmiques contra la LGTBfòbia.
En relació amb aquestes lleis, el portaveu dels bisbes ha reclamat el dret de l’Església catòlica a fer una proposta antropològica i ha demanat que un sentiment no s’elevi a "categoria jurídica" per demanar un canvi de sexe.
"S’ha elevat a categoria jurídica un sentiment a l’hora de canviar de sexe i d’anar al registre i dir ‘ara jo no em dic Antonio sinó Mari Pili o Antonia’", ha afegit.
- GUERRA A L’ORIENT MITJÀ Totes les gasolineres d’Espanya hauran de penjar un cartell per publicitar les rebaixes d’impostos del Govern
- Dret a la mort digna Noelia accedirà a l'eutanàsia de manera imminent després de guanyar una batalla judicial de més de 20 mesos
- Alerta per ventades a l’Empordà i al Pirineu i amb mala mar a la costa
- Dos suposats traficants de Figueres passen dos mesos a la presó fins que el laboratori conclou que duien paracetamol
- Unió Europea Barcelona estrena una oficina a Brussel·les per influir a la UE: "El quilòmetre zero de les polítiques europees són les ciutats"
