Alerta per l'avenç del 'Leslie'
Tres huracans freguen Espanya des del 2005
El fenomen necessita aigües càlides per prosperar per la qual cosa és difícil que arribi a Europa

huracan
El fet que els huracans es generin en zones tropicals fa molt difícil que aquests puguin arribar a Espanya, ja que les aigües fredes actuen com a fre en el seu avenç. No obstant, el fenomen ha arribat a la península Ibèrica o les illes espanyoles i portugueses en comptadíssimes ocasions i sempre més en format de tempestes intenses que no d’huracà. Segons el portal, el tiempo.es les úiltimes són aquestes:
Huracà Vince
Del 8 a l’11 d’octubre de 2005 es va mantenir amb vida l’huracà Vince. Va assolir la categoria 1. A mesura que es va acostar a la península va passar a ser Tempesta Tropical, on va arribar a assolir el sud de Portugal i Huelva. Es va convertir en la primera que ho va aconseguir en la història.
Tempesta tropical Delta
Notícies relacionadesAquesta tempesta va afectar les Canàries i Madeira els dies 28 i 29 de novembre de 2005. Va iniciar la seva etapa al golf de Guinea, i, al contrari del que sol passar, va girar cap al nord, mantenint-se estàtica a prop de les Açores per després girar a l’est i no a l’oest com passa normalment. Al Teide, les ratxes de vent van arribar a assolir els 250 km/h. Hi va haver abundants danys i una desena de morts.
Huracà Gordon
Aquest huracà de Categoria 1 va estar en actiu del 10 al 20 de setembre de 2006. En la seva trajectòria es va anar aproximant a les costes d’Europa. Va provocar importants danys a les Açores. Va arribar a aproximar-se a la península ja com a depressió extratropical, però va deixar a Galícia ratxes de vent per sobre de 150km/h.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat