SENTÈNCIA
Uralita haurà d'indemnitzar amb 1,7 milions veïns de Cerdanyola i Ripollet afectats per l'amiant
La resolució dona la raó als denunciants que vivien en un radi de dos quilòmetres al voltant de la fàbrica
rjulve41352898 espa a sentencia amianto b02 cerdanyola del vall s barcelo180918132706
Uralita "no va actuar amb la diligència deguda sent conegut l’elevat risc de l’ús de l’amiant des de mitjans del segle XX" i per això el jutjat de primera instància número 5 de Madrid ha condemnat l’empresa a indemnitzar amb 1,7 milions d’euros 14 veïns i familiars de treballadors de Cerdanyola del Vallès i Ripollet.
Aquesta és la segona vegada que la justícia castiga la multinacional pels danys que va causar l’amiant no només en els que treballaven a la fàbrica o eren els seus pròxims, sinó també en els que vivien al voltant de la factoria. A finals de l’any passat va ser l’Audiència Provincial de Madrid la que va condemnar la firma pels danys ambientals i en residents de la zona, i ara és un jutjat de primera instància el que resol a favor dels denunciants, que vivien en un radi de dos quilòmetres del complex fabril, segons ha recordat el Col·lectiu Ronda en un comunicat.
En la sentència, el jutge retreu l’"absència de mesures efectives de prevenció i protecció de la salut" a les instal·lacions d’Uralita i estableix la seva responsabilitat en les defuncions dels veïns d’una ciutat on "els carrers es van asfaltar amb restes de la fàbrica i, a l’assecar-se, l’amiant quedava en l’ambient i, també, sota l’asfalt, de manera que el contacte amb aquest element era evident".
- Crònica rosa Ana Obregón i el dolor com a coartada
- RADIOGRAFIA DEL CLUB BLANC-I-BLAU Del somni al malson amb Chen, "L’única solució passa per la venda"
- Educació "No" es converteix en la paraula maleïda de la criança
- CRÍTICA El ‘Requiem’ de Wainwright, ovacionat
- CELEBRACIÓ La comunitat xinesa dona la benvinguda a l’any de la serp
- El Papa dona suport a Panamà davant l’amenaça expansionista dels EUA
- CONTEXT Perill, Trump ve a fer història
- Nova era a la Casa Blanca Trump purga el funcionariat per envoltar-se d’incondicionals
- El canal de Panamà, "el regal tonto"
- Nova era a la Casa Blanca Parar els peus a Trump, en mans de jutges i diputats