SENTÈNCIA
Uralita haurà d'indemnitzar amb 1,7 milions veïns de Cerdanyola i Ripollet afectats per l'amiant
La resolució dona la raó als denunciants que vivien en un radi de dos quilòmetres al voltant de la fàbrica

rjulve41352898 espa a sentencia amianto b02 cerdanyola del vall s barcelo180918132706
Uralita "no va actuar amb la diligència deguda sent conegut l’elevat risc de l’ús de l’amiant des de mitjans del segle XX" i per això el jutjat de primera instància número 5 de Madrid ha condemnat l’empresa a indemnitzar amb 1,7 milions d’euros 14 veïns i familiars de treballadors de Cerdanyola del Vallès i Ripollet.
Aquesta és la segona vegada que la justícia castiga la multinacional pels danys que va causar l’amiant no només en els que treballaven a la fàbrica o eren els seus pròxims, sinó també en els que vivien al voltant de la factoria. A finals de l’any passat va ser l’Audiència Provincial de Madrid la que va condemnar la firma pels danys ambientals i en residents de la zona, i ara és un jutjat de primera instància el que resol a favor dels denunciants, que vivien en un radi de dos quilòmetres del complex fabril, segons ha recordat el Col·lectiu Ronda en un comunicat.

En la sentència, el jutge retreu l’"absència de mesures efectives de prevenció i protecció de la salut" a les instal·lacions d’Uralita i estableix la seva responsabilitat en les defuncions dels veïns d’una ciutat on "els carrers es van asfaltar amb restes de la fàbrica i, a l’assecar-se, l’amiant quedava en l’ambient i, també, sota l’asfalt, de manera que el contacte amb aquest element era evident".
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Estrena Un Quixot per repensar la salut mental
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari