SENTÈNCIA
Uralita haurà d'indemnitzar amb 1,7 milions veïns de Cerdanyola i Ripollet afectats per l'amiant
La resolució dona la raó als denunciants que vivien en un radi de dos quilòmetres al voltant de la fàbrica

rjulve41352898 espa a sentencia amianto b02 cerdanyola del vall s barcelo180918132706
Uralita "no va actuar amb la diligència deguda sent conegut l’elevat risc de l’ús de l’amiant des de mitjans del segle XX" i per això el jutjat de primera instància número 5 de Madrid ha condemnat l’empresa a indemnitzar amb 1,7 milions d’euros 14 veïns i familiars de treballadors de Cerdanyola del Vallès i Ripollet.
Aquesta és la segona vegada que la justícia castiga la multinacional pels danys que va causar l’amiant no només en els que treballaven a la fàbrica o eren els seus pròxims, sinó també en els que vivien al voltant de la factoria. A finals de l’any passat va ser l’Audiència Provincial de Madrid la que va condemnar la firma pels danys ambientals i en residents de la zona, i ara és un jutjat de primera instància el que resol a favor dels denunciants, que vivien en un radi de dos quilòmetres del complex fabril, segons ha recordat el Col·lectiu Ronda en un comunicat.

En la sentència, el jutge retreu l’"absència de mesures efectives de prevenció i protecció de la salut" a les instal·lacions d’Uralita i estableix la seva responsabilitat en les defuncions dels veïns d’una ciutat on "els carrers es van asfaltar amb restes de la fàbrica i, a l’assecar-se, l’amiant quedava en l’ambient i, també, sota l’asfalt, de manera que el contacte amb aquest element era evident".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»