PREVENCIÓ
Calendari de vacunes de Catalunya 2020
El calendari vacunal actual es va implantar el 2016 i la seva efectivitat és superior al 90%
L’actual calendari de vacunes de Catalunya, implantat el juliol del 2016 pel departament de Salut, inclou les vacunes més adequades per a la població catalana durant tota la vida: des de la infància a l’edat adulta.
L’efectivitat de la majoria de les vacunes incloses alcalendari de vacunacions sistemàtiques és superior al 90%. De fet, cada anys’eviten a Catalunya més de 33.000 casos de malalties gràcies a elles.
Aquest és el calendari vacunal oficial del 2019 per franges d’edat:
- Fins als 11 mesos:
- Fins als 11 mesos:diftèria, tètanus, tos ferina, poliomielitis, Haemophilus influenzae tipus B, hepatitis B, meningococ C conjugada, pneumococ conjugada.

- Dels 12 als 15 mesos:
- Dels 12 als 15 mesos:meningococ C conjugada, hepatitis A, triple vírica, varicel·la.

- Dels 3 als 6 anys:
- Dels 3 als 6 anys:diftèria, tètanus, tos ferina, poliomielitis, hepatitis A, triple vírica, varicel·la.

- Dels 11 als 14 anys:
- Dels 11 als 14 anys:tètanus, diftèria, hepatitis A, virus del papil·loma humà (només nenes), varicel·la (només nens i nenes susceptibles de patir aquesta malaltia) i l’antimeningocòcica conjugada tetravalent (MACWY, en substitució, des d’aquest 2020, de la meningococ C conjugada).
-Altres grups:
- Embarassades: diftèria, tètanus i tos ferina (només dones entre les 27 i 36 setmanes de gestació) i grip.
- Als 40 anys: contra el tètanus i la diftèria.
Notícies relacionades- A partir dels 60 anys: contra la grip cada any.
- Als 65 anys: contra el tètanus i la diftèria, contra la grip cada any i contra el pneumococ 23-valent.

- Un nou ‘metro La unió de Ferrocarrils a Barcelona començarà al juliol i requerirà almenys cinc anys d’obres
- Pòdcast Mamarazzis: guerra oberta entre Isabel Preysler i Mario Vargas Llosa
- Estrella gurmet Dua Lipa repeteix ‘tour’ gastronòmic a Barcelona i visita diversos cellers de Catalunya
- Investigació en marxa Així va descobrir la Guàrdia Urbana l’expansió d’una banda llatina a Nou Barris
- EL POLÈMIC ENTORN DE MESSI Matías Messi diu que «s’ha de fer fora» Laporta perquè torni Leo al Barça
- «NOMÉS ESTAVA FENT UN ACUDIT» Matías Messi demana «disculpes» al barcelonisme per les seves paraules
- Contra el desaprofitament alimentari L’última decisió de Burger King que no agrada als clients: ara valdran 5 cèntims
- Conflicte a l’est d’Europa Guerra Rússia-Ucraïna avui: últimes notícies de la invasió de Vladímir Putin, en directe
- Millor que a la tintoreria Així pots rentar plumífers i jaquetes a la rentadora perquè quedin com nous
- El 2023 Surt a llum el que paga Mercadona per treballar només el cap de setmana