Espanya prohibirà els coberts de plàstic el 2020
El Congrés aprova iniciar les modificacions legislatives pera vetar-ne la comercialització
Les bosses, les safates d'aliments i les tovalloletes humides també es limitaran
La Comissió de Medi Ambient del Congrés ha acordat portar a terme les modificacions legislatives necessàries per prohibir la comercialització, importació i exportació d'estris de plàstic d'un sol ús (plats, gots, coberts o palletes) a partir de l'1 de gener de 2020.
Comunitats autònomes com les Balears i països com França ja han posat en marxa mesures similars.
El text aprovat aquesta setmana per tots els grups menys el PP ha sigut consensuat pels tres grups majoritaris de l'oposició (PSOE, Podem i Ciutadans) i planteja que tots els estris citats es fabriquin amb almenys un 50% de substàncies biodegradables a partir del 2020, i amb un 60% a partir del 2025.
Els grups també han acordat disposar les mesures necessàries per prohibir la distribució gratuïta de bosses de plàstic d'un sol ús, i reduir i evitar el consum de les bosses etiquetades com a "oxobiodegradables" o "oxodegradables", ja que s'ha demostrat que no es degraden sinó que es fragmenten en micropeces, amb el consegüent risc per al sòl, l'aigua i els organismes.
Tovalloletes humides
Notícies relacionadesTambé han decidit adoptar les actuacions necessàries per reduir la comercialització d'aliments envasats en safates de poliestirè, i perquè els envasos de tovalloletes humides adverteixin de forma destacada que no es poden llançar al vàter perquè no són biodegradables com el paper higiènic.
El diputat d'Equo-Podem Juan López de Uralde, promotor de la iniciativa, ha subratllat que la meitat dels envasos de plàstic que es fan servir a Espanya acaben a l'abocador sense ser reciclats, si no al medi ambient.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"