Espanya prohibirà els coberts de plàstic el 2020
El Congrés aprova iniciar les modificacions legislatives pera vetar-ne la comercialització
Les bosses, les safates d'aliments i les tovalloletes humides també es limitaran
La Comissió de Medi Ambient del Congrés ha acordat portar a terme les modificacions legislatives necessàries per prohibir la comercialització, importació i exportació d'estris de plàstic d'un sol ús (plats, gots, coberts o palletes) a partir de l'1 de gener de 2020.
Comunitats autònomes com les Balears i països com França ja han posat en marxa mesures similars.
El text aprovat aquesta setmana per tots els grups menys el PP ha sigut consensuat pels tres grups majoritaris de l'oposició (PSOE, Podem i Ciutadans) i planteja que tots els estris citats es fabriquin amb almenys un 50% de substàncies biodegradables a partir del 2020, i amb un 60% a partir del 2025.
Els grups també han acordat disposar les mesures necessàries per prohibir la distribució gratuïta de bosses de plàstic d'un sol ús, i reduir i evitar el consum de les bosses etiquetades com a "oxobiodegradables" o "oxodegradables", ja que s'ha demostrat que no es degraden sinó que es fragmenten en micropeces, amb el consegüent risc per al sòl, l'aigua i els organismes.
Tovalloletes humides
Notícies relacionadesTambé han decidit adoptar les actuacions necessàries per reduir la comercialització d'aliments envasats en safates de poliestirè, i perquè els envasos de tovalloletes humides adverteixin de forma destacada que no es poden llançar al vàter perquè no són biodegradables com el paper higiènic.
El diputat d'Equo-Podem Juan López de Uralde, promotor de la iniciativa, ha subratllat que la meitat dels envasos de plàstic que es fan servir a Espanya acaben a l'abocador sense ser reciclats, si no al medi ambient.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus