Prevenció i tractament
Abertis, Unicef i l'Institut Guttmann, contra els accidents de trànsit de nens en països pobres
En una primera fase equips mèdics es traslladaran a Jamaica i Filipines, on assessoraran metges locals i famílies
Abertis, Unicef i l'Institut Guttmann s’han unit en un projecte per prevenir i tractar els danys dels accidents de trànsit que pateixen els nens als països pobres. En la primera fase d’aquest pla, diversos equips mèdics es traslladaran a Jamaica i Filipines, on assessoraran metges locals i famílies.
«No hi anirem a curar nens, hi anirem a formar els professionals que els atendran en els moments posteriors a l’accident, que són claus per evitar complicacions futures, com acabar o no en una cadira de rodes», va dir ahir Enrique Portell, metge que viatjarà a aquests països, durant la presentació d’aquesta iniciativa.
Cada dia, més de 500 nens perden la vida a les carreteres de tot el món, la majoria mentre es dirigeixen a l’escola. A més, més de 2.000 menors queden discapacitats.
Notícies relacionadesL’objectiu del projecte no només és prevenir accidents, sinó que si finalment es pateixen els sinistres, els nens siguin tractats a l’hospital correctament i que puguin tenir una vida normal i satisfactòria. «Que l’accident sigui el pitjor que passi a l’individu», va expressar el director gerent de l’Institut Guttmann, Josep M. Ramírez.
En la presentació va intervenir el secretari d’Estat de Cooperació Internacional, Fernando García Casas, que va mostrar el seu suport al projecte i va explicar que s’havia triat Jamaica i Filipines per la tradició de cooperació en aquests països, si bé s’ampliarà pròximament a altres. També hi va participar el director de relacions institucionals d’Abertis, Sergi Loughney, que va donar unes primeres xifres sobre l’impacte de la iniciativa, que es preveu que beneficiarà 250.000 nens a Filipines i 13.000 a Jamaica, on s’actuarà a les zones més vulnerables.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- La passarel·la de les campanades
- Àpats i benestar emocional Marta León, experta en salut hormonal: "El moviment és el major antidepressiu i ens el traiem durant les festes de Nadal"
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
- Cop al chavisme Repsol, Telefónica, Mapfre i el BBVA, pendents de les seves inversions
