Al Tribunal Europeu de Drets Humans
Més de 70 eurodiputats demanen revocar el nomenament de la jutge homòfoba
Demanen que María Elósegui es retracti de les seves declaracions "inacceptables" i "alarmants"
Més de 70 eurodiputats dels grups Socialista, Liberal, de l'Esquerra i Verds a l'Eurocambra han reclamat a l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europea i al Tribunal Europeu de Drets Humans en una missiva que iniciïn el procediment per revocar el nomenament de la jutge María Elósegui com a membre del tribunal de Drets Humans d'Estrasburg si no es retracta de les seves declaracions homòfobes "inacceptables" i "alarmants".
"La igualtat de gènere i combatre la discriminació per motius d'identitat de gènere i sexualitat són centrals per al Consell d'Europa i la Unió Europea", recorden en una carta promoguda per la delegació del PSOE al Parlament Europeu, datada el 31 de gener i dirigida als presidents de l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa i al president del Tribunal Europeu de Drets Humans.
A la carta, els eurodiputats han expressat la seva "profunda preocupació" per les declaracions homòfobes "inacceptables" d'Elósegui, tant en articles i entrevistes com un llibre que va publicar el 2002, sostenint afirmacions com que els homosexuals "desenvoluparan diferents patologies" i que s'han d'aplicar "teràpies psicològiques i psiquiàtriques" a les persones transsexuals.
Promoguda pel PSOE
Davant aquestes afirmacions, els eurodiputats els han instat a reclamar a Elósegui que "es retracti de les seves declaracions alarmants i inacceptables o, en cas de rebuig, iniciar el procediment per revocar el seu nomenament com a jutge del Tribunal Europeu de Drets Humans".
La missiva, promoguda per la delegació del PSOE a l'Eurocambra, ha rebut el suport d'un total de 75 eurodiputats dels grups dels Socialistes i Demòcrates (S&D), liberal (ADLE), l'Esquerra Unitària Europea (GUE) i dels Verds.
Notícies relacionadesEntre els eurodiputats espanyols que han firmat la carta figuren els eurodiputats del PSOE, Iratxe García, Elena Valenciano, Ramón Jáuregui, Clara Aguilera, Inés Ayala, Javier López, Soledad Cabezón, Jonás Fernández, Eider Gardiazábal, Enrique Guerrero, Sergio Gutiérrez, Juan Fernando López Aguilar i Inmaculada Rodríguez-Piñero.
També han subscrit la carta els eurodiputats de Podem Miguel Urbán, Xavier Benito, Tania González i Estefanía Torres, els d'Izquierda Unida Marina Albiol, Javier Couso i Paloma López, així com els liberals Izaskun Bilbao (PNB), Maite Pagazaurtundia (UPyD), Carolina Punset (Cs), Ramon Tremosa (PDeCat) i la independent Beatriz Becerra. També l'han firmat els eurodiputats verds Jordi Solé (ERC), Ernest Urtasun (ICV) i Florent Marcellesi (EQUO).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»