LA NOVA ALTA VELOCITAT
Lleida demana a Foment que l'EVA pari a la seva estació
Àngel Ros recorda a De la Serna l'important paper de la ciutat en sectors com la ramaderia o l'agricultura
Renfe anuncia que l'AVE de preu reduït sí que es detindrà a Saragossa en el futur

jcarbo41929299 iigo de la serna180206132607 /
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha demanat per carta al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que el nou servei d’alta velocitat que posarà en marxa Renfe el 2019, denominat EVA i amb preus fins a un 25% més baixos que l’AVE, tingui parada també a Lleida, en el seu recorregut inicial entre Madrid i la nova estació del Prat de Llobregat.
Ros remarca en la missiva la importància que té per a la ciutat disposar de bones comunicacions, i recorda l’«èxit» que va suposar l’arribada de l’AVE a Lleida, fa més de 14 anys, i la posterior posada en marxa de noves connexions i els serveis Avant. L’alcalde subratlla també «la importància que té per a les comunicacions ferroviàries espanyoles la parada a Lleida, capital de sectors tan importants per a l’economia catalana i espanyola com el porcí i la fruita, a més de ser seu universitària i d’investigació en el món agroalimentari».
En la seva carta, Ros també recorda a De la Serna que Lleida és una de les portes d’accés més importants del Pirineu, inclosa la Vall d’Aran i «el veí país d’Andorra». L’alcalde també treu pit amb la universitat, les fires i els centres d’investigació, i no s’oblida de sectors com el turisme, el comerç, la logística i les obres públiques.
El ministre va presentar dimarts el nou servei, que inicialment preveu cinc freqüències diàries per sentit entre Madrid i el Prat, amb parada al Camp de Tarragona. L’estimació inicial és transportar 1.050.000 passatgers anuals, dels quals 400.000 procediran del vehicle privat i 250.000 seran nous passatgers.
PARADA AL CAMP DE TARRAGONA
Notícies relacionadesA diferència de Lleida, Renfe preveu que en un futur l’EVA pugui efectuar una parada a Saragossa, segons fonts de la companyia. Sí que es detindrà des d’un principi al Camp de Tarragona. Segons l’operador, el servei s’ha dissenyat de moment amb una única parada intermèdia per ajustar-ne els costos. L’elecció del Camp de Tarragona és deguda al fet que l’estació està situada fora de la ciutat, cosa que permet el transport intermodal. El president aragonès, Javier Lambán, va avisar ahir que Aragó «no tolerarà» quedar-se fora de l’EVA, una cosa que, segons el seu parer, amagaria «motius polítics». «Seria una verdadera atrocitat que no parés a Saragossa», va recalcar.
Renfe preveu invertir fins a quatre milions d’euros en la posada en marxa de l’EVA, dos milions en la remodelació de l’estació del Prat i la resta, en els trens.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»