França detecta un altre insecticida vinculat als ous contaminats
Retreu a la Comissió Europea que no els hagués alertat sobre l'amitraze
zentauroepp39765311 twn06 taipei taiw n 22 08 2017 huevos en un almac n en t170824111137 /
Les autoritats franceses han lamentat no haver sigut informades per la Comissió Europea sobre la possible presència d'un altre insecticida, l'amitraze, en els productes derivats de l'ou que venien dels Països Baixos i Bèlgica.
França lamenta no haver rebut cap alerta del Servei d'Alerta Ràpida sobre Menjar i Alimentació (RASFF, en les seves sigles angleses) que haurien indicat l'enviament de productes amb amitraze als altres Estats membres. La Comissió Europea no ha emès cap recomanació sobre aquest tema", ha indicat un portaveu del ministre d'Agricultura a l'agència France Press.
El govern holandès va revelar aquest dimecres que un segon insecticida "moderadament tòxic" havia sigut utilitzat per l'empresa Chickfriend, implicada en el cas del fipronil. L'amitraze s'utilitza per matar mosques a les granges bovines i avícoles.
Notícies relacionadesEl ministeri d'Agricultura francès ha recordat que els serveis departamentals havien rebut el 8 d'agost ordres d'investigar fins al 31 d'agost les granges de gallines ponedores per verificar a tot el territori francès si un dels productes antiparasitaris assenyalats a Bèlgica i els Països Baixos s'havia utilitzat. I que estan obligats tant a enviar qüestionaris com a inspeccionar sobre el terreny.
De 2.900 granges, gairebé 2.200 afirmaven no utilitzar aquests productes.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
