AUDIÈNCIES DE MITJANS

EL PERIÓDICO conquista 23.000 lectors més el 2017

La capçalera del Grup Zeta és l'únic gran diari d'Espanya que creix en audiència, segons l'Estudi General de Mitjans (EGM)

zeta

zeta

2
Es llegeix en minuts

EL PERIÓDICO DE CATALUNYA continua sumant lectors i és l’únic diari d’Espanya que creix. Segons l’Estudi General de Mitjans (EGM) publicat ahir, i que mesura l’evolució de les audiències dels mitjans de comunicació, la principal capçalera del Grup Zeta ha registrat un creixement de lectors del 3% i se situa en 485.000 lectors, xifra que suposa 14.000 lectors més que a l’EGM anterior i un guany total de 23.000 (+5%) al llarg d’aquest any.

TEMES PROPIS I DE QUALITAT / L’aposta d’EL PERIÓDICO pels temes propis, pels continguts socials i per l’actualitat de Barcelona ha sigut premiada pels lectors. Aquesta inquietud i dedicació al treball periodístic en profunditat han sigut reconegudes recentment amb el prestigiós premi Ortega y Gasset de periodisme per la investigació sobre els abusos sexuals als col·legis dels Maristes de Barcelona, firmada pels reporters d’aquest diari Jesús G. Albalat, María Jesús Ibáñez i Guillem Sànchez.

CAU L’AUDIÈNCIA EN GENERAL / El panorama global de la premsa escrita reflecteix, no obstant, un descens generalitzat. L’audiència total dels diaris ha caigut el 3,2%, fins a situar-se en 15,2 milions de lectors, mentre que la de les revistes baixa l’1%.

Davant d’aquesta situació, EL PERIÓDICO continua sent l’únic dels cinc grans diaris de pagament a Espanya que experimenta un augment de lectors. En canvi, El País, amb 1.101.000 lectors, cau un 3,5%, seguit d’El Mundo, que amb 672.000 lectors perd un 6,1% d’audiència, i La Vanguardia, que perd 32.000 lectors (-5,5%) i es queda amb 549.000.

La Voz de Galicia perd un 1,6% i se situa amb 556.000 lectors. La tendència a la baixa ha afectat també els diaris Abc, que té 409.000 lectors (-5,3%); El Correo, amb 366.000 (-4,2%), i La Razón, que amb 230.000 lectors ha baixat un 2,1%. Altres mitjans són El Faro de Vigo, amb 245.000 (+2,5%), i El Heraldo, amb 232.000 (+4,1%).

PREMSA ESPORTIVA / Pel que fa a la premsa esportiva, també pateix una caiguda general. Sport, una de les capçaleres del Grup Zeta, se situa en 398.000 lectors. Marca queda amb 1.973.000 lectors (-4,3%); As, amb 1.056.000 (-5,3%), i Mundo Deportivo, amb 421.000 (-3,4%).

Pel que fa als diaris regionals del Grup Zeta, Córdoba suma 73.000 lectors (els mateixos que en l’onada anterior); Mediterráneo, 86.000; El Periódico de Aragón, 39.000 (creix en 6.000 lectors); Extremadura, 37.000, i La Crónica, 15.000.

CREIXEN ‘TIEMPO’, ‘VIAJAR’ I ‘WOMAN’ Les xifres respecte a setmanaris del Grup Zeta reflecteixen que Tiempo suma 94.000 lectors i és de les poques revistes del país que creixen; ni més ni menys que un 24%.

Notícies relacionades

També creix Auto Hebdo, que amb 113.000 lectors puja un 6,6%. Cuore suma 273.000 lectors, mentre que la històrica Interviú compta amb 418.000 fidels. En relació amb les revistes mensuals, Viajar suma 199.000 lectors (+3,1%); Woman, 176.000 (+10,7%), i Cuore Stilo, 162.000. 

  

Augmenten en un 10% els lectors de l'edició en català

Com que la premsa diària en català cau un 12,2% en un any i EL PERIÓDICO augmenta un 10% en el mateix període, la quota de mercat en llengua catalana a Catalunya del diari del Grup Zeta passa del 20% al 25%. En total, la premsa en català té una audiència de 744.000 lectors.