Petició per reconèixer com a víctimes els menors morts en crims masclistes

El PSOE reclama el mateix tracte per a germans i pares assassinats per defensar les dones mortes

La iniciativa, presentada al Congrés, demana també atendre la situació psicosocial dels nens orfes

 

  / ACN / JORDI PUJOLAR

1
Es llegeix en minuts

El PSOE ha registrat al Congrés dels Diputats una proposició no de llei per la qual insta el Govern a incloure en les estadístiques els familiars assassinats en casos de violència masclista i que també siguin reconeguts com a víctimes.

En concret, els socialistes plantegen una nova categoria denominada víctimes indirectes, que recopili els casos de germans, pares, fills i altres suports familiars o externs a la dona víctima, que també hagin patit agressions mortals.

El PSOE denuncia, en el text de la iniciativa parlamentària, que l'actual sistema del Ministeri de Sanitat, Afers Socials i Igualtat no té un indicador que permeti conèixer l'impacte real dels crims al no incloure la totalitat de les víctimes.

Notícies relacionades

Segons ha recollit Europa Press, la llei actual no inclou en els registres els casos d'agressions mortals de terceres persones que van participar de forma indirecta o directa en els fets i que van ser assassinades com a conseqüència de la seva intermediació o altres circumstàncies sobrevingudes durant els incidents violents.

MÉS ATENCIÓ ALS MENORS

A més, el PSOE sol·licita a l'Observatori Estatal contra la Violència que elabori una bateria d'indicadors relacionats amb menors i violència de gènere que vagi més enllà dels casos amb resultat de mort i que permeti conèixer estadísticament la situació psicosocial dels menors afectats per aquesta forma de violència. Més de 500 nens han quedat orfes a Espanya des del 2004, després que les seves mares fossin assassinades per agressors masclistes.