Foment destinarà 817 milions al tram català del corredor mediterrani aquesta legislatura
Rull reclama un calendari "clar, previsible i avaluable" de l'obra ferroviària

/
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va assegurar ahir que els Pressupostos Generals de l’Estat del 2017 compten amb una partida de 715 milions d’euros per al corredor mediterrani ferroviari per a aquest any, que suposen una part important dels 817 milions que preveu destinar el Govern al tram català durant aquesta legislatura. El cost total de l’obra és de 17.000 milions, dels quals, segons Foment, ja s’han invertit uns 9.500 milions.
«Cap tram del corredor s’alentirà per falta de fons», va garantir el titular de Foment, després de participar en la presentació d’un estudi sobre les prioritats de la infraestructura realitzat pel Govern de Catalunya. I va assegurar que el corredor ferroviari és «una prioritat social, política i econòmica».
De la Serna va indicar que els trams del corredor mediterrani que no tenen consignació pressupostària és perquè el seu desenvolupament està en una fase molt anterior a la construcció, la de projecte o la d’expropiació de terrenys, que fan que la seva licitació o adjudicació tingui lloc com a molt aviat el 2018. El ministre va afirmar que no es parteix de zero, donat que ja s’ha fet una inversió de 9.500 milions d’euros del total de 17.000 milions que suposa l’execució del traçat del corredor al llarg del litoral.
DIFICULTATS TÈCNIQUES
Així mateix, va subratllar les dificultats tècniques amb què s’han trobat en l’últim any els treballs d’alguns trams, que no es van poder resoldre perquè el Govern estava en funcions.
Les obres del tram que enllaça Tarragona i Vandellòs acabaran a finals del primer trimestre del 2018, va dir. Però va reconèixer que el tram Vandellòs-Castelló i el de Castellbisbal presenten complicacions tècniques que portaran a treure novament a concurs els contractes, si bé en va garantir l’execució a l’horitzó del 2020 compromès per Rajoy.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, van exigir a l’Executiu espanyol un calendari «clar, previsible i avaluable». Tots dos van coincidir a demanar al Govern «certeses» perquè es consolidi el conjunt de l’àrea del corredor mediterrani, que genera més del 45% del PIB de l’Estat, i es posi fi a l’«intens divorci», dilatat en el temps, entre paraules i fets.
Notícies relacionades
Rull va considerar que els Pressupostos del 2017 «tenen algun dèficit quantitatiu i qualitatiu preocupant». «Hi ha hagut ja un divorci massa intens entre paraules i fets», va lamentar.
Íñigo de la Serna Corredor mediterrani Jordi Baiget Josep Rull Pressupostos Generals de l'Estat Govern
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?