VIOLÈNCIA MASCLISTA
Les dones en vaga de fam a la Puerta del Sol abandonen la protesta
Les activistes consideren aconseguit l'objectiu arran del compromís dels partits de tirar endavant 25 reivindicacions
presidenta-asociacion-velaluz
Les dones que portaven a terme una vaga de fam a la Puerta del Sol de Madrid des del 9 de febrer passat per reclamar protecció per a les víctimes per violència masclista han anunciat aquest dimarts que abandonen la protesta al considerar complert l'objectiu.
Després de 26 dies en vaga de fam, la vaguista i presidenta de Velaluz, Gloria Vázquez, ha anunciat al vespre que abandonaven la vaga de fam per iniciar "una altra forma de lluita", després d'aconseguir un compromís dels partits per tirar endavant les 25 mesures que consideraven que s'havien de tractar en la subcomissió sobre violència masclista impulsada pel Congrés.
Segons ha relatat Vázquez en una pleníssima Puerta del Sol, tant el PP com el PSOE s'han compromès amb aquestes 25 mesures, mentre que la resta de formacions també han mostrat "interès" a sumar-s'hi. Entre elles, se'ls ha garantit que tindran presència a la subcomissió i es crearà un grup de treball "durant un any".
"Podem representar-nos i sabem què estem dient", ha assenyalat per defensar que les víctimes de violència masclista tinguin veu a la subcomissió del Congrés per articular un pacte d'Estat contra la violència masclista. "No té sentit un fòrum sense els afectats i ho hem aconseguit", ha proclamat.
"QUE VISQUI LA LLUITA DE LES DONES"
Gairebé al cap d'un mes i després de ser rebudes al Senat, una emocionada Gloria Vázquez ha anunciat que començaran a menjar --"tenim molta gana", ha fet broma-- i emprendran una nova forma de "lluita" que arrencarà aquest mateix dimecres amb els actes reivindicatius amb motiu del Dia Internacional de la Dona.
"Que visqui la lluita de les dones", han corejat per rebre aquest anunci les desenes de persones congregades a la Puerta del Sol per mostrar suport a les vaguistes.
Notícies relacionadesLa vaga de fam va arrencar el dia 9 de febrer per part de diverses dones víctimes de violència masclista i membres de l'associació Velaluz per reclamar un pacte d'Estat que protegeixi les víctimes, a les quals posteriorment s'han anat sumant altres dones fins a arribar a la desena de vaguistes.
Entre els 25 punts que exigien hi figurava que les mares de fills assassinats siguin reconegudes com a víctimes de violència masclista, així com els nens que han quedat orfes de mare com a conseqüència d'aquest tipus de violència. Així mateix, consideren "imprescindible" un pla de prevenció que comenci a les escoles i que s'atengui en "tots els aspectes necessaris" les famílies que estiguin en aquesta situació.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
