Entren en funcionament nous radars de tram
Quatre nous avisadors a la A-7 i la C-66 pretenen reduir la velocitat excessiva dels vehicles
zentauroepp36047128 sant carles de la rapita montsia 26 10 2016 radar de tra170213095033
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat aquest dilluns en funcionament quatre nous radars de tram per intentar reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir la sinistralitat.
Els radars estan a la A-7 a Tarragona, un en cada sentit de la marxa, i a la C-66 entre Corçà i Sant Joan de Mollet, també en tots dos sentits.
A Tarragona, controlaran un tram de 4,1 km de longitud amb un límit màxim de velocitat permès de 100 km/h. I a la C-66 englobaran un tram de 8,72 km de longitud també amb un límit de 100 km/h.
El sistema funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, que mesura el temps de recorregut i calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès.
L'objectiu és evitar frenades sobtades i obtenir velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram, a més de ser un element dissuasiu per a conductors.
Notícies relacionadesLes carreteres catalanes ja tenen 13 radars de tram més, que s'han anat instal·lat progressivament des del juliol del 2010. Els primers van ser a la N-230 al túnel de Viella, un en cada sentit de la marxa.
Actualment també n'hi ha dos a la N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, un en cada sentit de la marxa; un a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera (Gironès), a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona; l'AP-7 entre Ulldecona i Amposta en sentit Tarragona; la N-II entre Fornells de la Selva i Quart, i a Girona un en cada sentit de la marxa, i al carril bus-VAO de la C-58.
DGT ( Direcció General de Trànsit ) Trànsit Carreteres Radars de trànsit Autopistes Trànsit a Barcelona Radars de tram
- Societat Li cau una multa de 19.000 € per treballar unes hores sent jubilat: el cas que ho canvia tot
- Medi ambient Oasi d’aspersors en ple asfalt de Barcelona: així és el nou joc d’aigua al barri de Sant Antoni
- MAMARAZZIS La fidelitat ja no es porta
- Radiografia a la TEC (IV) Eugènia, testimoni en primera persona: “Els electroxocs m’han anat fatal”
- Cultiu i cura de les plantes Sembrar una vegada i gaudir-ne sempre: flors que creixen, tornen soles cada any i ho omplen tot de color
