ALS EUA
Mor Henry Heimlich, l'inventor de la maniobra contra l'ennuegada
El cirurgià nord-americà ha mort als 96 anys a causa de les complicacions derivades d'un atac cardíac
/
El doctor Henry J. Heimlich, conegut per la popular maniobra per evitar morts per ennuegada que porta el seu nom, ha mort als 96 anys.
Segons la seva família, Heimlich va morir en un hospital de Cincinnati (Ohio, EUA) després d'haver sofert dilluns passat un atac de cor.
Cirurgià toràcic, Heimlich va desenvolupar la tècnica d'emergència més utilitzada en cas d'ennuegada, consistent a abraçar la persona per darrere i pressionar-li sota l'estern amb un cop sec perquè expulsi l'element que li bloqueja l'entrada d'aire als pulmons.
Segons diverses estimacions, la popularització d'aquesta maniobra durant les últimes dècades hauria salvat unes 100.000 vides.
El mateix Heimlich la va utilitzar amb èxit per salvar la vida d'una dona de 87 anys el mes de maig passat, més de quatre dècades després d'haver inventat la tècnica.
Segons va dir llavors als mitjans, era la primera vegada que l'aplicava en persona davant una verdadera emergència.
Inicialment, Heimlich es va trobar amb molt escepticisme davant la seva maniobra, ja que molts consideraven que podia causar danys al pacient, cosa que alguns especialistes continuen defensant.
El metge va promocionar incansablement la seva maniobra fins a aconseguir la seva generalització i, de passada, fer-se famós.
Nascut el 1920, Heimlich va combatre en la Segona Guerra Mundial i després va treballar en diversos hospitals de Nova York abans d'instal·lar-se a Cincinnati.
Al llarg de la seva carrera va desenvolupar també altres innovacions mèdiques, encara que es va trobar amb el rebuig de la comunitat mèdica per diverses d'elles.
- BÀSQUET | LLIGA ENDESA El Barça més feble tanca una ratxa negra de derrotes a Saragossa
- BÀSQUET UNIVERSITARI Aday Mara continua fent història amb Michigan i jugarà la final de l’NCAA
- CICLISME Un Pogacar voraç firma una altra obra mestra a Flandes
- TENNIS Rafa Jódar rep a Marràqueix el seu primer títol professional als 19 anys
- Un reforç valuós Cancelo es guanya el jornal
